همشهری آنلاین: طرح انضباط اجتماعی ترافیکی با پیچیده شدن مشکل ترافیک تهران و بی نتیجه ماندن تلاش ماموران راهنمائی و رانندگی برای کاهش تخلفات رانندگی، از فردا یکشنبه اجرا می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر ،تخلفات رانندگی در 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد در تهران افزایش یافته است.

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: مشکل ترافیک تهران به گونه ای شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی قدرت حل آن را ندارد.

سرتیپ محمد رویانیان گفت: کمبود نرم افزار و سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و ضعف قوانین و مقررات و بازدارندگی آنها از جمله عوامل کاهش توان پلیس در برخورد با تخلفات است.

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: ترافیک صبحگاهی و شامگاهی، اجرای طرح ترافیک و تردد زوج و فرد، برخورد با تخلفات در میادین و خطوط ویژه و حل ترافیک نمایشگاه‌ها و برخی مراسم، توان راهنمائی و رانندگی را بطور جدی کاهش داده است.

سرتیپ رویانیان افزود: با توجه به گسترش معابر و بزرگراه‌ها، افزایش ناوگان حمل ونقل شخصی و عمومی و ضعف فرهنگ سازی ترافیک طرح انضباط اجتماعی ترافیکی در منطقه 3 تهران اجرا می‌شود.

رویانیان گفت: در اجرای طرح انضباط ترافیکی علاوه بر ماموران راهنمائی و رانندگی، نیروهای انتظامی نیز با کاور مخصوص پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارند.

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: در این طرح جدید با تخلفات ساکن از جمله توقف ممنوع و دوبله و سد معبر برخورد و از تردد پراکنده عابران پیاده از عرض خیابان‌ها جلوگیری خواهد شد.

سرتیپ رویانیان افزود: در طرح انضباط ترافیکی همچنین با پارک و تجمع خودروها در مقابل نمایشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها و تبدیل حاشیه خیابان‌ها از سوی برخی مغازه‌داران، ادارات و سازمان‌ها به پارک اختصاصی جلوگیری خواهد شد.

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: طرح انضبا ط ترافیکی مقطعی است و نمی‌تواند جایگزین فرهنگ سازی، توسعه زیر ساخت‌ها و ایجاد معابر شود.

سرتیپ رویانیان افزود: اگر بخواهیم با همین توان فعلی ترافیک را اداره کنیم باید در قانون و مقررات تجدید نظر شود و محدوده های طرح ترافیک، زوج و فرد و خطوط ویژه فقط با  سیستم‌های هوشمند کنتر ل شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور ایجاد پلیس محلی را نیز یکی از بهترین شیوه‌های برخورد با تخلفات ساکن خواند و از دولت و مجلس خواست نیروی انتظامی را برای تشکیل آن یاری دهند