همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه گزارش یک روزنامه را در خصوص اعتراض فرماندهان ارشد این کشور به طرح اصلاحی کرملین درباره ارتش تکذیب کرد.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، روزنامه «کامرسانت» روز گذشته از استعفای افسران اردش و «نارضایتی علنی» نیروهای روسیه خبر داده بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت این مقاله «دروغی شرم‌آور» است. هیچ تفرقه‌ای بر سر مسیری که در نظر گرفته شده، وجود ندارد. این سخنگو همچنین گزارش‌ها را در این خصوص تکذیب کرد که سربازان از گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این اصلاحات منع شده‌اند. وی گفت: «بر خلاف این، ما در گفت‌وگوی مداوم با رسانه‌ها هستیم.»

«افزایش خشم»
این روزنامه گزارش داده بود: «این اصلاحات نارضایتی جدی را در همه بخش‌های ساختاری ارتش روسیه موجب شده است.»

میخاییل بابیتش (Michail Babitsch)، نماینده دوما که از حزب روسیه واحد کرملین در کمیته دفاعی این پارلمان حضور دارد، گفت «خشم» ارتش و جامعه از این طرح رو به افزایش گذاشته است.

بر اساس این طرح، رهبری ارتش روسیه قصد دارد شمار افسران را تا سال 2012 به 160 هزار نفر برساند که بدین ترتیب این تعداد نصف تعداد افسران کنونی ارتش خواهد بود.
نیکلای ماکاروف (Nikolai Makarow)، رییس ستاد مشترک روسیه گفت دلیل این اقدام، بازآرایی پرسنل و اصلاح ارتش و نیروی دریایی است.

آناتولی سردیوکوف (Anatoli Serdjukow)، وزیر دفاع این کشور هم پیش از این اعلام کرده بود که روسیه یک میلیون نفر از سربازانش را تعدیل خواهد کرد.