همشهری آنلاین: رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برای نخستین بار دلایل توقف نماد شرکت‌های بورسی اعلام خواهد شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، امیر حمزه مالمیر افزود: اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای افزایش شفافیت بازار به زودی دلایل توقف نماد شرکت‌های بورسی را منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این رتبه اطلاع‌رسانی و میزان روزهای توقف و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های بورسی را منتشر کرده است، افزود: این سازمان در سومین گام به صورت روزانه دلایل توقف نمادها و اقداماتی که شرکت‌ها باید برای بازگشایی نماد خود انجام دهند را منعکس می‌کند.

مالمیر اظهار داشت: شرکت‌ها با انتشار این اطلاعات موظف خواهند شد تا گزارش‌ها و اطلاعات خود را در اسرع وقت به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

وی با بیان اینکه انتشار دلایل توقف نمادهای شرکت بورسی، نوعی خود ارزیابی اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس نیز خواهد بود، افزود: مشکلات احتمالی در تاخیر بازگشایی نمادها آشکار و راهکارهای لازم برای رفع آن اتخاذ خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: این سازمان به سمتی حرکت می‌کند که میزان بازگشایی نماد شرکت‌های بورسی را در طول سال افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ارسال اطلاعات از طریق شبکه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) برای شرکت‌های حاضر در بازار اول از ابتدای مهرماه امسال اجباری شده است، گفت: هم اکنون زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم برای بازار دومی‌ها در حال انجام است تا این شرکت‌ها نیز بتوانند اطلاعات خود را از طریق کدال به بورس اوراق بهادار تهران ارسال کنند.

مالمیر خاطر نشان کرد: دوره‌های فشرده آموزش کدال برای شرکت‌های بازار دوم در سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز شده است تا آنها بتوانند اطلاعات خود را از طریق این شبکه به سازمان ارسال کنند.

وی اظهار داشت: ارسال اطلاعات شرکت‌های بازار دوم از اول دی ماه آغاز و تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بحث امضای دیجیتال مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، افزود: ارسال اطلاعات از طریق کدال از سال آینده برای تمام شرکت‌های بورسی الزامی می‌شود.

مالمیر در مورد وضعیت شرکت‌های تابلوی چهارمی حاضر در بازار دوم بورس، گفت: این ۲۶شرکت تا پایان سال ۸۷ در این بازار باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه نماد برخی از این شرکت‌ها باز شده است، تصریح کرد: نماد تعدادی از این شرکت‌ها به دلیل مشکل اطلاع‌رسانی هنوز متوقف است که مسئولان این شرکت‌ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به طور حتم برخی از این شرکت‌ها تا پایان سال شرایط این سازمان را بدست نمی‌آورند و باید از بورس خارج شوند.