همشهری آنلاین: همزمان با اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع ) و فاطمه زهرا(س) جشن ازدواج 67 زوج از فرزندان شاهد استان قزوین با عنوان ازدواج جوانه‌های ایثار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در این مراسم طی سخنانی گفت: اول ذیحجه سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) روز پرخیر و برکتی برای شروع زندگی زوج‌های جوان می‌باشد.

آیت الله هادی باریک بین افزود: ازدواج یکی از سنت نبی اکرم (ص) بوده و در این خصوص سفارشات زیادی به مسلمانان شده تا برای تکمیل دین خود تلاش کنند.

وی اظهار داشت: این انقلاب نیز مدیون خون شهیدانی است که جان و مال خود را در طبق اخلاص قرار دادند و با خودگذشتگی و ایثار موجب سربلندی این انقلاب شدند.

آیت الله باریک بین، نقطه عطف زندگی هر فردی را روز ازدواج‌اش دانست و اضافه کرد: امروز روزی است که شهیدان نظاره‌گر شادی و خوشحالی فرزندان خود هستند.

استاندار قزوین نیز در این مراسم گفت: در سالروز زیبای‌ها و پدر عشق و فداکاری امیدواریم که یکایک شما افراد خوب و شایسته‌ای باشید و فرزندان شایسته‌ای را تحویل جامعه دهید.
مهندس سید علی اکبر طاهایی  افزود: شهیدان حق بزرگی برگردان ما دارند و جوانان باید سیره و روش زندگی آن بزرگواران را به عنوان الگو سر مشق خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا اکنون باید به دلیل آن سهمی که در پیروزی‌های کشور داشتند، سهم قابل توجهی ازشادابی و نشاط را داشته باشند و ما نیز می خواهیم این شادابی و نشاط را برایشان فراهم کنیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانستیم که جشن ازدواج این عزیزان برگزار کنیم و کماکان این جشن در کشور در نوع خود بی نظیر است.

سید محمد مهدی شهروش افزود: ترغیب و تشویق جوانان شاهد و ایثارگر به امر مقدس ازدواج از مهمترین اهداف برگزاری این جشن می‌باشد.

وی اظهار داشت: تسهیل و مشارکت با خانواده‌ها در برگزاری مراسم ازدواج با حفظ منزلت اجتماعی آنان، حفظ دستاوردها و ارزش‌های به دست آمده از فرهنگ غنی شهادت و ایثارگری شهدا از دیگر اهداف برگزاری این مراسم بود.

شهروش با اشاره به این که پایداری یک زندگی با مولفه های آسان، آگاهانه و به موقع بودن ازدواج بستگی دارد اظهار داشت: به منظور معرفی الگوهای مناسب و واقعی درزمینه ازدواج ، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به عنوان سراسر منشا همه خیرها قرار داده شده است.

در ادامه این مراسم، زوج‌های جوان زندگی مشترک خود را با حضوردر گلزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان های پدران آسمانی خود آغاز کردند.