شهردار منطقه ۷ درباره مشکل ترافیک میدان سپاه گفت: پیشنهاد اولیه ایجاد یک زیرگذر برای دسترسی خواجه نصیر به صیاد شمال است و سفارش آن به سازمان مشاور شهرداری تهران ارائه شده و در مرحله مطالعه است که نتیجه امکان سنجی در سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد؛ تاییدیه مطالعه پروژه از سازمان حمل و نقل دریافت و به سازمان مشاور برای تهیه نقشه ارائه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، نصرالله آبادیان درباره کمبود سرانه ورزشی در محله ارامنه که توسط یکی از اعضای شورا مطرح شد، گفت: در نزدیکی محله ارامنه یک ورزشگاه داریم. شاید برخی مجموعه‌ها در خود محله مورد نیاز،  واقع نشده اما می‌تواند برای کل منطقه مورد استفاده قرار گیرد و صرفا برای محله‌ای که در آن ساخته شده، استفاده نمی‌شود.

چکیده صحبت‌های شهرداری منطقه ۷ را در ادامه می‌خوانید: 

* در موضوع حمل ونقل عمومی با اولویت مترو، بازدیدی از خط ۶ انجام و مقرر شد که ایستگاه بهار شیراز که در قسمت‌های میانی این خط قرار دارد برای ۱۴۰۲ در اولویت افتتاح قرار گیرد؛ پروژه‌ای که در چند سال گذشته متوقف بود و در این دوره از مدیریت شهری فعال شد؛ همچنین در بحث ارتقای سرانه فرهنگی و ورزشی،  تکمیل مجموعه مرودشت را بعد از مرتفع شدن مشکلات حقوقی و قراردادی آن دنبال می‌کنیم. اکنون پیمانکار مشغول کار است و این مجموعه برای آذرماه امسال آماده افتتاح خواهد بود.

* در خصوص آخرین وضعیت پروژه باغ صبا باید گفت این پروژه به صورت قراردادی بین شرکت توسعه فضای فرهنگی و یک سرمایه‌گذار بوده و منطقه در این موضوع زمین را تامین کرده و در بخش صدور پروانه مسئول خواهد بود؛  با توجه به اینکه این پروژه مشکل حقوقی پیدا کرده، پس از پیگیری‌ها توسط شرکت توسعه فضای فرهنگی و سرمایه‌گذار، رفع اختلافات در مرحله نهایی است و بعد از آن عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد. امیدواریم امسال قفل این پروژه پس از چند سال وقفه باز شود و منطقه نیز آمادگی هر نوع همکاری در این پروژه را خواهد داشت.

* تقاطع غیر همسطح میدان سبلان و صیاد که پیش از این مطرح بود، اجرا نخواهد شد، با سازمان مشاور شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای برای مطالعات این موضوع امضا کردیم و پس از انجام مطالعات دو سناریو به ما اعلام و مقرر شد این پروژه در ردیف پروژه‌های عمرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۱ قرار گیرد تا با اصلاح هندسی و عریض کردن بخشی از تقاطع موجود و ایجاد چند رمپ ورودی که در تقاطع اتفاق خواهد افتاد، گره ترافیکی تقاطع سبلان بهبود قابل توجهی یابد. این پروژه در مرحله اعلام به سازمان حمل ونقل و ترافیک است و بعد از تصویب،  پیاده‌سازی و اجرای آن آغاز خواهد شد.

*درباره حل مشکل ترافیک میدان سپاه، پیشنهاد اولیه در این محدوده، ایجاد یک زیرگذر برای دسترسی خواجه نصیر به صیاد شمال است و سفارش آن به سازمان مشاور شهرداری تهران ارائه شده و در مرحله مطالعه است که نتیجه امکان سنجی در سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد؛ تاییدیه مطالعه پروژه از سازمان حمل و نقل دریافت و به سازمان مشاور برای تهیه نقشه ارائه شده است.