«برندینگ مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید در کسب‌وکار خود انجام دهید.» این نقل قول از استیو فوربز، مدیر انتشاراتی مجله Forbes، اهمیت برندینگ را نشان می‌دهد. اولین قدم در این راه، آگاهی از برند (Brand Awareness) است که از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی به شمار می‌رود.

مخاطب در ابتدا باید برند شما را بشناسد و با آن ارتباط برقرار کند تا برای همیشه در یاد او ماندگار شوید. در این مقاله بهترین راه‌ های افزایش آگاهی از برند را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر کسب‌وکارتان را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و دغدغه معرفی آن به مخاطب را دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است. با صرف دقایقی کوتاه، اطلاعات مفیدی در رابطه با روش‌های موثر در افزایش آگاهی برند کسب خواهید کرد.

بازاریابی محتوا؛ اولین راه برای افزایش آگاهی از برند

آمارها حاکی از آن است که سه سایت اول در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل کلیه کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. یعنی اگر یک محتوای قانع‌کننده و مفید برای مخاطب تهیه کنید، به‌راحتی او را تحت‌تاثیر قرار خواهید داد. یک محتوای خوب به شما کمک می‌کند که در صدر نتایج گوگل بدرخشید و تعداد مشتریانتان را افزایش دهید. این روزها رسیدن به رتبه اول در گوگل کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما امکان‌پذیر است. شناخت مخاطب، تولید محتوای هدفمند و رعایت اصول سئو، فاکتورهایی هستند که راه دستیابی به قله را برای شما هموار می‌کنند.

تولید محتوا شامل انواع محتوای متنی، صوتی و تصویری می‌شود که امروزه پادکست‌ها گوی سبقت را ربوده و به محبوبیت بالایی در بین مخاطب‌ها دست پیدا کرده‌اند. در بخش بعدی از اهمیت پادکست در شناخت برند می‌گوییم و سپس به سایر راه های افزایش آگاهی از برند مانند بازاریابی دهان به دهان، شرکت در رویدادها و خرید هدایای تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

افزایش آگاهی از برند با پادکست؛ پادکست‌ها صدای برند شما هستند

پادکست‌ها در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ و محبوب شده‌اند. با استفاده از این فایل‌های صوتی می‌توانید برند خود را به مخاطب معرفی کنید. پادکست‌ها باید کوتاه و حاوی اطلاعات مفید از برند، خدمات و محصولات شما باشند. حتی می‌توانید با ارائه آموزش‌های کاربردی در حیطه تخصصی خود نیز توجه‌های بسیاری را به برندتان معطوف کنید. رسانه‌های دیداری و شنیداری تاثیر ویژه‌ای در آگاهی مخاطب از برند دارند و باعث ماندگاری آن در ذهن‌ها می‌شوند.

بازاریابی دهان به دهان؛ انتقال تجارب مثبت از مخاطبی به مخاطب دیگر

وقتی مخاطب از محصولات و خدمات برند شما رضایت کافی داشته باشد، آن را به سایرین نیز معرفی می‌کند و به تدریج به تعداد مخاطبان برند شما افزوده می‌شود؛ به این روش بازاریابی دهان به دهان می‌گویند. تجربه‌های واقعی تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب دارند. حتی اگر افراد محدودی در کنار دوستان و آشنایان خود از برندی تعریف کنند، احتمال استقبال از محصولات و خدمات آن برند افزایش پیدا می‌کند.

شما می‌توانید با روش‌های مختلفی رضایت مخاطب خود را جلب کرده و او را تشویق به تبلیغ برندتان کنید. برای مثال عرضه خدمات و محصولات باکیفیت در کنار استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند هدایای تبلیغاتی خاص در ذهن مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.

حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی؛ از بهترین راه های افزایش آگاهی برند

از قدرت شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید. این شبکه‌ها فقط به افزایش آگاهی از برند شما کمک نمی‌کنند بلکه یک راه تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار نیز هستند. رده‌های سنی مختلف ساعات طولانی از شبانه‌روز را صرف اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکداین و توییتر می‌کنند. با استفاده از تبلیغات هدفمند در این رسانه‌ها به‌راحتی می‌توانید برندتان را به مخاطب معرفی کرده و برای ماندگاری در ذهن او تلاش کنید.

حضور در شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های مجازی موثر است. در بخش‌های بعدی به روش‌های فیزیکی مانند شرکت در رویدادها، همکاری با سایر برندها و استفاده از هدایای تبلیغاتی نفیس نیز خواهیم پرداخت.

شرکت در رویدادهای تخصصی برای آشنایی با نیازهای مخاطبان 

در همایش‌ها و رویدادهای تخصصی مرتبط با برند خود شرکت کنید و با مخاطبان در تعامل باشید. در این صورت شناخت بهتری نسبت به آن‌ها و نیازهایشان پیدا خواهید کرد. همچنین مخاطبان نیز با برند شما بیشتر آشنا می‌شوند. این رویدادها مملو از افرادی است که به‌دنبال محصولات و خدمات جدید می‌گردند و از نوآوری استقبال می‌کنند. اگر مخاطب را به درستی بشناسید و در پاسخ به نیازهایش موفق عمل کنید، قطعا در ذهن او ماندگار خواهید شد. فقط کافی است مسیر درستی را در پیش گیرید.

همکاری با سایر برندها؛ راه‌کاری خلاقانه برای جذب مخاطب بیشتر

یکی دیگر از روش‌های موثر برای افزایش آگاهی، همکاری با سایر برندها است. رقبای شما نیز به‌دنبال راهی برای ماندگاری در ذهن مخاطب هستند؛ ازاین‌رو شراکت با برندی که در حوزه مشابه شما فعالیت می‌کند باعث افزایش مخاطبان هر دو برند خواهد شد. البته این همکاری به معنای ادغام دو برند نیست و فقط با هدف آگاهی بیشتر انجام می‌شود.

با هدایای تبلیغاتی نام برند خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید

وقتی صحبت از راه‌های افزایش آگاهی از برند می‌شود، همیشه پای هدایای تبلیغاتی در میان خواهد بود. یکی از اهداف اصلی استفاده از این هدایا، ماندگاری نام برند در ذهن مشتری است. با حکاکی نام و نشان تجاری خود روی تعدادی هدیه تبلیغاتی جذاب حتما به درون قلب مخاطب نفوذ خواهید کرد. این هدایا بسیار متنوع هستند و محصولات ساده و ارزان قیمت مانند خودکار، سررسید، لیوان، جاکلیدی تا اقلام گران قیمت‌تر همچون پاوربانک، هندزفری و بسیاری موارد دیگر را دربرمی‌گیرند. بهتر است هدایایی را انتخاب کنید که برند شما را به خوبی به مخاطب معرفی کنند و نماینده مناسبی باشند. هرچه این محصولات کاربردی‌تر باشند، احتمال ماندگاری برندتان در ذهن مشتری نیز بیشتر می‌شود.

هدایای تبلیغاتی؛ سکوی پرتاب برند شما در میان سایر رقبا

در این مقاله تعدادی از بهترین راه های افزایش آگاهی از برند را به شما عزیزان معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها نام و یاد خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. هرچه اثرگذاری شما بر مخاطب بیشتر باشد وجه تمایز برندتان با سایر برندها نیز بیشتر خواهد شد.  

شرکت مانا ارمغان نیکو با راه‌اندازی وب‌سایت هدایای تبلیغاتی توکاگیفت این بستر را برای شما فراهم کرده است تا با خرید انواع هدایای لوکس، خاص و خلاقانه نام برندتان را در یاد و خاطر مشتری حکاکی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت این مجموعه به آدرس tokagift.com شوید. مشاوران حاضر در شرکت مانا ارمغان نیکو به شما کمک می‌کنند تا باتوجه‌به نیاز، بودجه و سلیقه خود بهترین هدایای تبلیغاتی را خریداری کنید.