به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: از سوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار بود تا پایان خرداد سال جاری مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اخذ شود و مردادماه هم این خودرو وارد چرخه نوسازی تاکسی ها شود، تا نوسازی تاکسی ها ادامه یابد.
او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از امسال تولید نمیشود، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی نیز متوقف شد.بر این اساس از سوی شرکت خودروساز خودرو سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار است تا پایان این ماه مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو اخذ شود تا نوسازی تاکسیها ادامه پیدا کند.
نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده است
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور اعلام کرد: خودرو جایگزین تولیدات متوقف شده (سمند سورن) قرار بود از مرداد ماه وارد چرخه نوسازی شود اما نشد؛ از سوی دیگر ۱۷۰۰دستگاه سمند هم که از قبل روند اسقاط آنها طی ۶ تا ۷ ماه پیش انجام شده بود، به دلیل اشکالی که استاندارد گرفت، این خوروها دیگر شماره گذاری نمیشود و عملا نوسازی ناوگان تاکسیرانی با این شرایط ممکن نیست.
بیشتر بخوانید: تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید| رانندگانی که پول خودروی جدید را دادهاند اما تحویل نگرفتند
۲۰۰ هزار تاکسی در کشور وضعیت اورژانسی دارند | ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی در صف نوسازی
او تاکید کرد: امیدارویم که با مساعدت وزارت صمت و همچنین ایران خودو روند اختصاص و تحویل خودرو سمند سورن تسریع شود و روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی دوباره از سرگرفته شود. با توجه به اینکه طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شده است در حال حاضر ثبت نام برای نوسازی انجام نمی شود؛ البته از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
ضامنی در پاسخ به اینکه پیش از این از سوی وزارت کشور اعلام شده بود که نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده بود، تصریح کرد: برای این هدفگذاری منتظر اعلام نوع خودرو هستیم.منتظر هستیم که قیمت و ظرفیت تولید مورد انتظار را به ما اعلام کنند تا در این خصوص برنامهریزی لازم را داشته باشیم و امیدواریم در این مورد از تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشیم.
درحال حاضر تعریف سن فرسودگی متفاوت شده است و بر این اساس خودروی تاکسی که نتواند ۲ مرحله پی درپی معاینه فنی را دریافت کند، فرسوده قلمداد می شود؛ چنانچه ۱۰ سال کارکرد برای فرسودگی تاکسیها را در نظر بگیرم، با این حساب بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یک چهارم این تعداد مربوط به تهران است.