سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای منتشر شده در یک رسانه عربی مبنی بر قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن گفت: اینگونه ادعاها، بی‌اساس و صحنه‌سازی تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آن‌هاست. 

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی ادامه داد: سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ائتلاف مجاوز و حامیان غربی آن‌ها باید پاسخگوی جنایت‌هایی باشند که بیش از هفت سال در یمن مرتکب شده و باعث کشتار مردم بیگناه و نابودی زیرساخت‌های یمن شدند و بزرگترین فاجعه انسانی قرن را رقم زده‌اند. 

کنعانی در ادامه اظهارداشت: اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران تنها در راستای منحرف کردن افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان از واقعیت‌های بحران یمن است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن از ابتدای بحران این کشور، ماهیت سیاسی داشته و ایران همواره از روند مسالمت آمیز و نیز تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل سیاسی این جنگ خانمان سوز و تداوم آتش بس پشتیبانی کرده است. 

کنعانی تاکید کرد: ادامه سیاست‌های خصمانه و تکرار سناریوهای نخ نما علیرغم ادعای تلاش برای توقف درگیری در یمن، نتیجه جدیدی را به نفع متجاوزان رقم نخواهد زد.