تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۹

گروه شهری: خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران روز یکشنبه، هنگام ارائه گزارش یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر برای چندمین بار تاکید کرد:

از آنجایی که احترام زیادی برای فرمانداری تهران قائلیم اعتراضات آنها به مصوبات شورای شهر را در کمیسیون‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌‌دهیم اما این اعتراضات چنانچه به شکل بی‌رویه صورت گیرد مستلزم کنار گذاشته شدن بسیاری از دستور جلسات شورای شهر می‌شود.

این انتقاد تلویحی پس از طرح اعتراض فرمانداری به مصوبه تعیین ضوابط تاسیس شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی، در جلسه شورا مطرح شد.وی اضافه کرد: ایرادی که ازسوی وزارت کشور و شورای هماهنگی ترافیک مطرح شد این بود که فعالیت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی براساس کدام مصوبه شوراست تا هم قانونمند و شفاف و هم نظارت‌پذیر باشند که پاسخ لازم برای آن تهیه و به فرمانداری ارسال شد.

 افزایش حق توقف وسایل نقلیه در میدان میوه و تره بار مرکزی

دانشجو در بخش دیگری ازگزارش خود به خبرنگاران با اشاره به اینکه حق توقف درمیدان میوه و تره‌بار مرکزی از8 سال پیش تا‌کنون به میزان بسیار کم و ثابت بوده خبر داد: مبلغ ورودی کامیون و تریلر به میدان مرکزی میوه و تره‌بار700 تومان، کامیونت و خاور300 تومان، انواع وانت‌بار300 تومان و انواع سواری 200 تومان تعیین شد.

وی اضافه کرد: رقم ناچیز حق توقف در میدان مرکزی میوه و تره بار باعث ‌شده بود این میدان در برخی موارد تبدیل به پارکینگ موقت شود به‌طوری که بعضا خودروهای پارک شده در این میدان از 2هفته تا یک ماه در میدان پارک شده باقی می‌ماند.

احداث جایگاه 3منظوره گازوئیل، گاز و بنزین در حریم منطقه 19

دانشجو همچنین از تصویب پیشنهاد احداث جایگاه سوخت‌رسانی چندمنظوره در حریم منطقه 19 خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که این زمین در حریم منطقه 19 واقع شده است نیازمند مصوبه شورای شهربودکه به تصویب رسید.

این زمین دراتوبان ساوه واقع شده وقراراست توسط بخش خصوصی کارکردی چندمنظوره داشته باشد به‌طوری که علاوه بر سوخت CNG ،گازوئیل و بنزین، ‌یکسری تعمیرگاه‌ درفضاهای جنبی آن تدارک دیده شود.

فواید تغییر سیستم مالی شهرداری از نقدی به تعهدی

خسرو دانشجو در پایان یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی در رابطه با احتمال به‌وجود آمدن بحران مالی در شهرداری تهران به واسطه محقق نشدن برخی از برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها افزود: شهرداری تهران با شفاف‌سازی و تبدیل سیستم مالی خود از نقدی به تعهدی بسیاری از حساب‌های این مجموعه را نظام‌مند کرده و می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه کردهای غیرضروری را بگیرد و با صرفه‌جویی به بودجه مورد نظر امسال برسد و فعلا نگرانی جدی در این موضوع نداریم.وی ادامه داد: در حال حاضر سیستمی در شهرداری تهران است که عوارض مربوط به شهر را برای متقاضیان قسط‌بندی می‌کند و برخی از این اقساط حتی تا 36 ماه ادامه دارد بنابراین چک‌ها و درآمدهای زیادی را در راه داریم که به‌زودی وصول می‌شود و نگرانی بابت معطلی طرح‌‌های عمرانی وجود ندارد.

اشاره: به‌دلیل بروز یک مشکل فنی، روز گذشته گزارش نشست روز یکشنبه شورای شهر با خبر قبلی شورا جا به جا شده بود که بدین‌وسیله تصحیح می‌شود.