گروه ورزشی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر طبق روزشماری که به سازمان تربیت بدنی وعده داده عمل کرده و بر موضع سختگیرانه خود بر تجدید انتخابات کمیته المپیک پافشاری می‌کند.

ورود پورمحمدی به انتخابات، درست 24 ساعت پس از انتخابات با یک گفت‌وگوی هشدارگونه آغاز شد؛« انتخابات کمیته‌ملی المپیک که منجر به ریاست رئیس سازمان تربیت‌بدنی بر این کمیته شد، خلاف قانون فعلی است. باید قوانین اصلاح شود.

ما تذکرات خود را داده‌ایم.» رئیس سازمان بازرسی کل کشور اما راهکاری نیز برای حل این مسئله دارد: «از مجلس و رئیس‌جمهوری خواسته‌ایم لایحه یا طرح دوفوریتی ارائه کنند تا مشکل قانونی برطرف شود. مهلت یک‌ماهه‌ای داده‌ایم که اگر ترتیب ‌اثر ندهند، طبق فهرستی که استخراج می‌کنیم، از تمام کسانی که طبق قانون دوشغله هستند، می‌خواهیم که از یک شغل خود انصراف بدهند. اگر این کار را نکنند، اقدامات قانونی خود را انجام خواهیم داد.»

این اولین هشداری بود که بارها و بارها در فاصله آبان‌ماه تا دهه اول آذر تکرار شد تا اینکه بالاخره رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مهلت یک‌هفته‌ای برای برگزاری انتخابات خبر می‌دهد. «وضعیت قطعی برگزاری انتخابات مجدد کمیته ملی المپیک تا یک هفته آینده مشخص خواهد شد.»

به گزارش مهر  او در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه طی یک هفته آینده وضعیت نهایی انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص می‌شود، ادامه داد: «همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم دوشغله‌ها نباید در ورزش فعالیت کنند و به همین خاطر جلوی برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی را که این مشکل را داشته‌اند گرفته‌ایم.» پورمحمدی با تاکید بر اینکه کمیته المپیک در اولویت تغییرات قرار دارد، گفت: «ما برخورد با دوشغله‌ها در ورزش را از کمیته المپیک آغاز خواهیم کرد و تصور می‌کنم ظرف یک هفته آینده وضعیت نهایی تجدید انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شود.»

انتخابات فدراسیون‌ها بدون حضور کارمندان

به نظر می‌رسد تبعات حضور علی‌آبادی در دو پست همزمان ریاست کمیته المپیک و سازمان ورزش، دیگر بخش‌های ورزش کشور را نیز در برگرفته است؛ آنجایی که روز گذشته انتخابات فدراسیون تیراندازی بنا به دستور سازمان بازرسی کل کشور برگزار نشد. انتخابات فدراسیون تیراندازی که قرار بود با حضور 4 نامزد ریاست این فدراسیون در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود، بنا به دستور سازمان بازرسی کل کشور، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. سید مهدی هاشمی سرپرست فدراسیون تیراندازی که یکی از چهار نامزد تصدی ریاست این فدراسیون است در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی که قرار بود دیروز دوازدهم آذرماه برگزار شود بنا به درخواست سازمان بازرسی کل کشور به آینده موکول شد.»

هاشمی که قائم‌مقامی وزارت راه و ترابری را نیز بر عهده دارد، تصریح کرد: «سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده تا مشخص‌شدن وضعیت مدیران چندشغله، نباید انتخابات فدراسیون‌ها انجام شود.» سرپرست فدراسیون تیراندازی اضافه کرد: «در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تا انجام بررسی این موضوع توسط نمایندگان محترم مجلس، انتخابات فدراسیون دست‌کم تا سه ماه آینده برگزار نشود.»  اسدالله حیدری، سیدمهدی هاشمی، علی مجدآرا و مسعود شادمان 4 نامزد احراز پست ریاست فدراسیون تیراندازی هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیشتر با اعلام اینکه براساس بررسی‌های انجام شده در این سازمان، روسای 15 فدراسیون ورزشی و تعدادی از مسئولان کمیته المپیک دوشغله هستند به سازمان تربیت‌بدنی برای حل مشکل قانونی دوشغله بودن در ورزش، یک ماه فرصت داده بود. مصطفی پورمحمدی بر این موضوع تاکید کرد که اگر در مدت تعیین‌شده، منع قانونی برداشته نشود، روسای فدراسیون‌های دوشغله و کمیته ملی المپیک باید خود را برای برگزاری انتخابات مجدد یا انتصابات آماده کنند.

در همین راستا هم معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد که اگر سازمان تربیت‌بدنی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک اقدام نکند، سازمان بازرسی نسبت به وضعیت این انتخابات گزارش می‌دهد. حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «افراد مشمول قانون منع تصدی بیش از یک شغل از جمله کارمندان دولت نمی‌توانند در فدراسیون‌های ورزشی سمتی داشته باشند و در همین راستا روز گذشته به سازمان تربیت‌بدنی اعلام شد برای برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌های ورزشی که قرار است تا پایان امسال برگزار شود، تا زمانی که قانون منع تصدی بیش از یک شغل اصلاح نشده، افراد مشمول قانون نمی‌توانند سمتی در فدراسیون‌های ورزشی داشته باشند.»