همشهری آنلاین: بررسی جدید نشان می‌دهد که تقریبا از هر پنج جوان آمریکایی یک نفر دچار اختلال شخصیت است.

به گزارش آسوشیتدپرس پژوهشگران آمریکایی به دنبال یکی از گسترده‌ترین بررسی‌ها در نوع خود گزارش دادند که تقریبا از هر پنج بزرگسال جوان در این کشور یکی به نوعی از اختلال شخصیت مبتلا است که با زندگی روزمره‌اش تداخل می ‌کند.

 این اختلالات شامل مشکلاتی مانند گرایش‌های وسواسی یا اجباری و رفتار ضداجتماعی می‌شوند که ممکن است به پرخاشگری منجر شوند.

یک کارشناس در این باره گفت که اختلالات شخصیت ممکن است بیش از حد تشخیص داده شده باشند. اما کارشناسان دیگر می‌‌گویند این نتایج تعجب‌آور نیست چرا که شواهد ضعیف‌تر قبلی حاکی از آن بوده‌اند که مشکلات روانی در خوابگاه‌های کالج‌ها و مکان‌های مشابه شایع هستند.

کارشناسان میدان گسترده این بررسی را ستوده‌اند- مصاحبه رو در رو درباره اختلالات متعدد با بیش از 5000 فرد جوان 19 تا 25 ساله - و می‌گویند نتایج این بررسی باید مورد توجه مدیران کالج‌ها قرار گیرد.

مارک اولفسون از دانشگاه کلمبیا و موسسه روانپزشکی ایالتی نیویورک و یکی از سرپرستان این تحقیق، فقدان گسترده در دسترسی به درمان را برای این افراد نگران‌کننده خواند. او گفت هشدار در باره نیاز گسترده‌تر به درمان نه تنها باید "دانشجویان و والدین، بلکه همچنین مسئولان آموزش و افرادی که سرویس‌های بهداشتی کالج را اداره می‌کنند، را نیز باید در برگیرد."

با درنظر گرفتن موارد سوء‌مصرف مواد روانگردان غیرمجاز، این بررسی نشان داد که حدود نیمی از این افراد جوان مورد مصاحبه قرارگرفته - شامل دانشجویان و غیردانشجویان -  دارای نوعی از عارضه روانپزشکی هستند.

اختلالات شخصیت دومین مشکل شایع به عنوان یک رده واحد - در میان این افراد بعد از مصرف الکل و مواد مخدر بود.

 این اختلالات شامل رفتارهای وسواسی، ضداجتماعی و پارانوئید (سوء‌ظنی) بودند که صرفا ویژگی فردی غیرعادی نیستند، بلکه به طور واقعی با کارکرد روزمره فرد تداخل می‌کنند.

 این پژوهشگران یادآور شدند که وقایع مصیبت‌بار اخیر مانند تیراندازی‌های مرگبار در چند دانشگاه  آمریکا، آگاهی در مورد شیوع بیماری‌های روانی در خوابگاه‌های دانشجویی را بالا برده است.

آنها همچنین پیشنهاد می‌کنند که این گروه سنی به خصوص مستعد ابتلا به این اختلالات هستند.

این پژوهشگران می‌نویسند: "برای بسیاری از افراد دوره جوانی با پیگیری فرصت‌های بزرگتر تحصیلی و چشم‌اندازهای شغلی، ایجاد روابط شخصی و برای برای برخی افراد انجام وظایف فرزندداری همراه است."

به گفته آن ها این شرایط ممکن است به استرس‌هایی بینجامد که شروع یا عود مشکلات روانی را تحریک کند.

 این بررسی که نتایج آن در نشریه آرشیوهای روانپزشکی عمومی منتشر شده است، بر اساس مصاحبه با 5.092 بزرگسال جوان در سال‌های 2001 و 2002 صورت گرفته است.