کمیسیون ماده پنج شهر تهران با افزایش تراکم یک طبقه‌ای در نوسازی محله نفرآباد موافقت کرد. شهردار منطقه ٢٠ با بیان این مطلب گفت : «با افزایش سطح تراکم مجاز این محله، نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) سرعت می‌گیرد. »

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: «سیدمحمد ناظم رضوی» تعیین تکلیف و رفع موانع نوسازی محله نفرآباد را از مطالبات اهالی ذکر کرد و ادامه داد : «هفته آینده با حضور شهردار تهران در محله نفرآباد، ۹ پروژه شهری اجرا می‌شود و با مشارکت و همراهی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ساخت یک زائرسرا و با کمک سازمان نوسازی شهر تهران ایجاد یک زورخانه در دستور کار قرارگرفته است. »
ناظم رضوی به حمایت و نگاه ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر تهران در تخصیص بودجه منطقه ٢٠ اشاره کرد و افزود : «به منظور کاهش بار ترافیک معابر منطقه ٢٠ چند پروژه سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران اجرا می‌شود که احداث دوربرگردان غیرهمسطح شهیدآوینی و کنار گذر بزرگراه آزادگان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید. »

شهردار منطقه افزود : «با هدف کاهش بار ترافیک اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، طرح‌های احداث پارکینگ طبقاتی شهید بغدادی در خیابان آستانه و همچنین یک پارکینگ در ضلع غربی حرم در حال اجراست. »

ناظم رضوی با بیان اینکه شهردار تهران نگاه ویژه‌ای به شهرری دارد گفت : «پروژه‌های عمرانی این منطقه در پایان سال ۱۴۰۰ تصویب شده است و اجرای شدن آن‌ها در دستور کار قرار دارد.»

او پروژه ایجاد تعریض و بهسازی خیابان فدائیان اسلام و اتصال آن به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را از دیگر پروژه‌های این منطقه عنوان کرد و گفت : «تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی ایستگاه‌های مترو در شهرری تکمیل و عملیاتی می‌شود و یک ایستگاه مترو در مقابل بیمارستان فیروزآبادی با دسترسی به حرم خواهیم داشت. »


‌خیابان فدائیان اسلام


ناظم رضوی با اشاره به ایجاد گذر فرهنگی و اجرای اقدامات شاخص در زمینه گردشگری در این منطقه تصریح کرد : «دو پروژه ساماندهی و زیباسازی میدان شهرری و پیاده راه ضلع غربی حرم در خیابان شهید مدرس توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال اجراست. »

او با اشاره به اجرایی شدن عملیات بوستان ملل در محله دولت آباد، بیان کرد : «به منظور رفاه حال شهروندان از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یک بازار بزرگ فروش سبزی در شهرری افتتاح می‌شود. »

شهردار منطقه با بیان اینکه با همکاری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ساماندهی صنوف این منطقه انجام خواهد شد، گفت : «بهسازی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در برنامه کاری قرار دارد و با موافقت تولیت آستان ساماندهی ضلع غرب حرم انجام خواهد شد و همچنین برای ساماندهی صنوف پارچه در جنوب حرم اقداماتی انجام خواهد شد. »