به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اتو اکسپرس، برخی از پلاگین هیبریدیهای رقیب، برد الکتریکی بیشتر و اصلاح بیشتری را ارائه میدهند، حتی اگر مزدا از لحاظ دینامیکی بهخوبی خود را تبرئه کند. با این حال، جذابیت یک عامل برتری برای مزدا محسوب میشود.
این CX-60 جدید نشاندهنده تلاش مزدا برای برتری و قابلقبول بودن در مقابل برندهای معتبر آلمانی در بخش SUV لوکس است؛ ما در مورد آئودی، BMW و مرسدس صحبت میکنیم.
بسیاری از برندهای دیگر در گذشته همین ترفند را با نتایج متفاوتی امتحان کردهاند. بهعنوان مثال، لکسوس سرانجام توانست با جدیدترین NX خود کار کند و به صدر کلاس صعود کند، اما برای شرکتهایی مانند اینفینیتی (دستکم در اروپا) نتیجه آنچنان موفقیتآمیز نبود.
اما مزدا میراث و تجربه مهندسی را در کنار خود دارد و CX-60 را با یک پیشرانه بسیار «لحظهای» عرضه میکند. این یک خودروی پلاگین هیبریدی است که ترکیبی از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بنزینی و یک باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی است که به موتور الکتریکی با قدرت ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر نیرو میدهد. برد موتور تمام الکتریکی آن حدود ۶۳ کیلومتر است.
همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت پایه در نظر گرفتهشده برای این برند ژاپنی، ۴۸ هزار پوند است.