گروه سیاسی: مصطفی پورمحمدی در حاشیه اجلاس وزرای کشور اکو در تهران،‌ با وزیر کشور آذربایجان و معاون وزیر کشور تاجیکستان دیدار کرد.

وزیر کشور در دیدار با همتای آذربایجانی خود تأکید کرد : ایران و آذربایجان توان و صلاحیت حل مشکلات خودشان را دارند و اجازه نخواهند داد که دیگران اهداف و مقاصد خود را بر آنها تحمیل کنند.

مصطفی  پورمحمدی امنیت منطقه خزر را بسیار پراهمیت دانست و خواستار افزایش همکاری ها به منظور اداره آن به بهترین شکل شد و تصریح کرد: دریای خزر را باید دریای صلح و دوستی قرار دهیم و اجازه ندهیم هیچ قدرت و کشور دیگری بخواهد با حضور در منطقه، در مسائل آن دخالت کند.

رامیل یوسف اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به وجود برخی جرائم سازمان یافته و مشکلات ناشی از مواد مخدر در کشورش، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای برخورد و مبارزه با جرائم و تقویت همکاری های فیمابین را ستود و بر تأثیرگذاری امنیت به عنوان شالوده اساسی فعالیت های اقتصادی تأکید کرد.

 پورمحمدی همچنین در دیدار با معاون وزیر کشور تاجیکستان اظهار داشت : اجلاس وزرای کشور اکو می تواند روح جدیدی به این سازمان ببخشد. 

وزیر کشور در دیدار با رمضان رحیم اف معاون وزیر کشور تاجیکستان گفت: هر تشکیلاتی که به مسائل امنیتی کم توجه باشد، ماندگار نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. 

وزیر کشور تاجیکستان نیز در این دیدار از علاقمندی ایران نسبت به ارائه تجربیات و تقویت همکاری ها بین طرفین استقبال و از دیدگاه های مثبت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.