به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: از این پروژه خاطرات تلخ و شیرینی داریم؛ در شروع کار آن تاکید داشتیم که در دو سطح همسطح و غیر همسطح اجرا شود تا مانند بزرگراه نواب نشود لذا طراحی و اجرای طرح جدید چند سال طول کشید.
- جزییات بزرگراه جدید در غرب تهران | اتصال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی
- بزرگراه یادگار امام(ره) تا ۳ سال دیگر تمام میشود | عملکرد این بزرگراه مانند بزرگراه امام علی است
او افزود: قرار بود این پروژه ادامه پیدا کند و طرح ادامه آن هم به طرف غرب و هم به طرف جنوب بود که مسیر را سریع و راحت میکند، البته طرح دیگری نیز وجود دارد که به سمت میدان نهم دی ادامه پیدا کند. بزرگراه یادگار امام یک بزرگراه شمالی جنوبی در غرب تهران است و حتی میتواند از بار ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) که آن هم یک بزرگراه شمالی-جنوبی در شرق تهران است، هم کم کند.
چمران با اشاره به توقف عملیات عمرانی طرح توسعه بزرگراه یادگار امام در دوره گذشته مدیریت شهری بیان کرد: متاسفانه شاهد بودیم در ۴ سال گذشته عملیات عمرانی این بخش متوقف شد اما خوشبختانه در دوره جدید این پروژه جزو اولویتهای شهرداری تهران است. شورای شهر نیز در بودجه ریزی پروژه یادگار امام(ره) را نیز جزو اولویتهای خود قرار داد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد دسترسی مردم به جاده ساوه و آزادراه راه تهران- قم باشیم.
او با اشاره به طرح توسعه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) تاکید کرد: اجرای طرح توسعه غربی این بزرگراه نیاز به بودجه بالایی دارد چرا که در این محور معارضان ملکی زیادی قرار دارد و برای تملک آن که بیشتر ریزدانه هستند نیاز به منابع مالی زیادی دارد. با اجرای این بخش از بزرگراه یادگار امام(ره) بافت فرسوده اطراف بخش غربی این بزرگراه نیز دچار تحرک شده و وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.