به گزارش همشهری آنلاین، محمدی گفت: مزاحمتهای تلفنی اغلب از روی کنجکاوی یا برای سرگرم شدن است اما درمورد آتشنشانی خیلی کمتر است. چرا که جنس کار ما طوری است که با جان افراد سروکار دارد. مثلا در یکی از این موارد همکارانم فرد مزاحمی را شناسایی کردند و با دسته گل و شیرینی سراغش رفتند و از او خواهش کردند که دیگر مزاحم نشود. این رفتار خیلی تاثیرگذار بود و او دیگر مزاحم نشد. این معضل در سایر سازمانهای امدادی وجود دارد. در این حوزه با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور در حال راهاندازی سامانه واحد امداد و نجات هستیم که اگر عملیاتی شود بیش از نیمی از مزاحمتهای تلفنی هم از بین میرود. این البته یکی از مزایای سامانههای یکپارچه امدادی است؛ علاوه بر آن سرعت در رسیدن به حوادث نیز افزایش پیدا میکند. مثلا برخی از مزاحمتها به این شکل است که فرد با اورژانس کار دارد اما با آتشنشانی تماس گرفته و ناخواسته مزاحمت ایجاد میکند. اما اگر سامانه یکپارچه راهاندازی شود هر حادثهای اتفاق بیفتد شهروندان با آن شماره تماس میگیرند.
خبرنگار: محمد جعفری
تصویربردار: امیر حمیدی نوید
تدوین: عاطفه سادات حسینزاده