با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با هدف توسعه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم، خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه در قزوین گشایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم گشایش خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین، با اشاره به نقش آفرینی خانه‌های خلاق و نوآوری در شکوفا کردن ظرفیت‌های نهفته استان‌ها در حوزه علوم انسانی، صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم، عنوان کرد: شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری، مفاهیم جدیدی هستند که شکل تازه و نوآورانه‌ای از ارزش افزوده و اشتغال را به ارمغان می آورند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری با اشاره به توجه و حمایت جدی قانون جهش تولید دانش بنیان از شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری گفت: این مفاهیم جدید در حوزه کارآفرینی نقش خود رایافته‌اند و سرفصل‌های حمایتی از این زیست‌بوم، به خوبی در این قانون تعریف شده است. راه‌انداز خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین می‌تواند سرآغاز حرکتی جدی در توسعه صنایع خلاق و رشد شرکت‌های حوزه علوم انسانی در استان قزوین باشد؛ استانی که با پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به یکی از قطب‌های صنایع خلاق در کشور تبدیل شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ضرورت احیای داشته‌های فرهنگی و سنتی به کمک شرکت‌های خلاق گفت: این ظرفیت ارزشمند باید به دست مردم و با کمک همین خانه‌ها به متن جامعه برسد و کاری که شرکت‌های خلاق انجام می‌دهند این است که با تزریق نوآوری و خلاقیت به این اندوخته‌ها، زمینه را برای تبدیل آن‌ها به کسب و کار و رفع نیاز جامعه فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که فناوری‌های پیشرفته می‌تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند، بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های دیجیتال و هوشمند می‌تواند به رونق شرکت‌های خلاق و روزآمدسازی صنایع فرهنگی کمک کند که این پیوند دوسویه، زمینه‌ساز شکوفا شدن هر دو حوزه و ایجاد اشتغال مبتنی بر خلاقیت خواهد بود.