ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی دوحه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، شب سه‌شنبه 9 آبان ملی‌پوشان کشتی فرنگی برای شرکت در بازی‌های آسیایی مشخص شدند و تنها در وزن 66 کیلوگرم نام دو کشتی‌گیر گنجانده شده است. در این وزن علی‌محمدی ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی چین به دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و طی هفته‌ی جاری از بین حمید ریحانی و مهدی توکلی یک کشتی‌گیر انتخاب خواهد شد.

همچنین حمید سوریان قهرمان دو سال اخیر وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه‌ی مهره‌های کمر، از تیم اعزامی کنار گذاشته شد و جاسم امیری، نایب قهرمان جوانان جهان جانشین او شد.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی دوحه به ترتیب زیر است:

55 کیلوگرم: جاسم امیری

60 کیلوگرم: علی اشکانی

66 کیلوگرم: حمید ریحانی یا مهدی توکلی

74 کیلوگرم: داود عابدین‌زاده

84 کیلوگرم: سامان طهماسبی

96 کیلوگرم: مسعود هاشم‌زاده

120 کیلوگرم: مهدی شربیانی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این زمینه گفت: فشار کمیته‌ی ملی المپیک باعث اعلام اسامی ملی‌پوشان زودتر از زمان مقرر شد.

محمد بنا در رابطه با اعلام ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی اظهار کرد: کمیته‌ی ملی المپیک به فدراسیون فشار آورد که باید ترکیب تیم را اعلام کنید، بنابراین تصمیم گرفتیم تا زودتر از 15 آبان نفرات را معرفی کنیم.

وی در خصوص انتخاب ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم گفت: علی محمدی به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده از جمع مدعیان کنار ماند و از بین ریحانی و توکلی طی یکی دو روز آینده با نظر کادر فنی یک نفر را انتخاب خواهیم کرد.

بنا در خصوص برگزاری مسابقه انتخابی یا تمرین مسابقه‌ای بین این دو کشتی‌گیر گفت: با یک تمرین چیزی مشخص نمی‌شود و در این مدت با زیر و بم کشتی هر دو نفر آشنا شده‌ایم. برای انتخابی ملی‌پوش 66 کیلوگرم مسابقه نمی‌گذاریم بلکه فرم کشتی آنها با قانون جدید و نحوه مبارزه با حریفان را در نظر می‌گیریم. در این وزن فینالیست‌های مسابقات جهانی از چین و قرقیزستان بودند که در بازی آسیایی نیز حضور خواهند داشت. این دو کشتی‌گیر در کنده کشی بسیار عالی هستند و اگر حریفشان در خاک ضعف داشته باشد از جمع مدعیان عقب می‌ماند. بنابراین باید فردی را اعزام کنیم که در قانون جدید در خاک خوب دفاع کند و بتواند فن کنده را به خوبی اجرا کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص کنار ماندن حمید سوریان از تیم ملی گفت: پزشک سوریان تشخیص دیسک خفیف کمر داده است و گفته در حرکت شدید ممکن است نخاعش صدمه ببیند، بنابراین سلامتی او برای ما مهم‌تر است. با این که کلاس سوریان در 55 کیلوگرم متفاوت با سایرین است، اما جاسم امیری نیز جوان و با انگیزه است که تلاش می‌کند بهترین نتیجه را بگیرد.

بنا در پایان در خصوص ملی‌پوش وزن 120 کیلوگرم که به تازگی از بند مصدومیت رها شده،  گفت: خوشبختانه وضعیت مهدی شربیانی روز به روز بهتر می‌شود و امیدواریم تا شروع رقابت‌ها به آمادگی ایده‌آل برسد.