تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹

همشهری آنلاین : آنها که باید می‌رفتند رفته‌اند و 16 تیم مانده‌اند . شاید کسی نگوید آنها که رفته‌اند ضعیف‌ترین‌ها بودند؛ اما همه می‌گویند آنها که مانده‌اند برترین‌ها هستند .

اما آیا آنها همه اینگونه‌اند ؟ آیا اکوادوری‌ها از صرب‌ها برتر بودند ؟ یا استرا لیایی‌ها از ساحل عاجی‌ها ؟ مهم نیست ؛ این که ما امروز  چگونه قضاوت خواهیم کرد اصلا مهم نیسیت . قضاوت در این مورد به تاریخ سپرده شده است و تاریخ را همیشه فاتحان می‌نویسند .  
ما از هیچ کس نمی‌ترسیم
امروز ساعت 30/18 به وقت تهران آلمان و سوئد اولین بازی مرحله دوم مسابقات جام جهانی را برگزار خواهند کرد . آلمان‌ها که تمام  مسابقات مرحله اول را با پیروزی پشت سر گذشته‌اند امیدوارند دراین مسابقه هم پیروز از میدان خارج شوند اما تیمی که امروز در برابر آنها صف آرایی خواهد کرد نه اکوادور است نه پاراگوئه .آلمانی که به سختی از سد لهستان گذشت امروز در برابر تیمی قرار خواهد گرفت که می‌توان آن‌را قوی‌تر از لهستان دانست .
سوئد تیمی نیست که بتوان به راحتی از آن گذر کرد ، این را آلمان‌ها به خوبی می‌دانند با این حال به نظر میرسد آنها خود را برای قهرمانی مهیا کرده‌اند . بالاک کاپیتان آلمان در این مورد می‌گوید :« ما از هیچ کس نمی‌ترسیم » . اما این دلیل نمی شود که آنها سوئد را دست کم بگیرند .او در ادامه می‌گوید :«یک اشتباه می‌تواند ما را از مسابقات حذف کند ». اما این پایان صحبت‌های این کاپیتان تقریبا دوست‌نداشتنی آلمان نیست . «امیدوارم ما راهی طولانی در این جام راشته باشیم » . و این حقیقت فوتبال است ؛ هیج کس نمی‌تواند اتفاقات پیش بینی نشده آن را از چشو دور نگه  دارد .
باید صبر کمیم و ببیبیم کدام تیم امروز در پایان بازی ساعت 30/18 پیروز از میدان خارج خواهد شد .
این بازی حق ما بود ؟
 امشب راس ساعت 30/22 به وقت تهران دومین بازی مرحله یک شانزدهم جام جهانی در در سنترال اشتادیون لایپزیگ برگزار خواهد شد. در این دیدار آرژانتین سرگروه  گروهC  مسابقات به مصاف تیم دوم گروه D یعنی مکزیک خواهد رفت . اگر رویاهای ما به واقعیتت می‌پیوست و ما از این گروه بالا می‌آمدیم امروز این تیم ما بود که در برابر آرژانتین به میدان می‌رفت اما چه سود که تیم ما در حد رویاهایمان نبود . البته ما در رویاهایمان هم فکر نمی کردیم بالا تر از پرتغال قرار بگیریم وگر نه باید .... . به هر حال تیم رویایی ما امروز در ایران است و بازی‌ها در آلمان پیگیری می‌شوند .
مکزیک و آرژانتین از یک جنس فوتبال بازی می‌کنند؛ این را همه می دانند و پکرمن مربی آرژانتین بر آن تاکید می‌کند :«ما شباهت‌های بسیاری داریم و تفاوت‌های زیادی بین ما وجود ندارد . اما نباید از این گذشت که مکزیمی‌ها میتوانند هر تیمی را از هم بپاشند .»
حق با پکرمن است . مکزیکی‌ها خیلی قوی هستند و هر چند به خوبی بازی‌های تدارکاتی نبوده‌اند انا این توانایی را دارند که برای آرژانتین دردسر ساز شوند .
در آنسو ی میدان تیم مکزیک با تمام آرزوهایش قرار دارد . لاولپه برای تیمش شانس زیادی قائل است و امیدوار است با این تیم نام  خود را در تاریخ مکزیک جاودانه کند . « این بازی برای من حکم مرگ و زندگی دارد» ؛ او این را میگوید و ادامه می‌دهد :«امیدوارم در این بازی پیروز شویم،نه به این خاطر که در مقابل آرژانتین بازی می‌کنیم بلکه به این خاطر که زحمات زیادی کشیده‌ایم » . او هم بر تشابه فوتبال دو کشور تامید می‌کند و می‌گوید :« ما امروز می‌خواهیم به چیزی دست پیدا کنیم که پیشتر مکزیک هرگز به‌ آن دست پیدا نکرده است .»