حسین قربانزاده؛ رئیس سازمان خصوصی‌سازی در یادداشتی با عنوان کیش‌ایر و پروژه خصوصی‌هراسی! نوشت: در نشست خبری ششم شهریورماه، بنده نام ۲۰شرکت در لیست واگذاری را اعلام کردم که ازجمله آنها شرکت هواپیمایی کیش‌ایر بود که این اطلاع‌رسانی حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت.

ممکن است برخی از این جنجال‌ها و سروصداها به دلیل به خطر افتادن منافع باشد، اما من حقیقتا عمده آنها را از زاویه دلسوزی ارزیابی می‌کنم و معتقدم باید برای کسانی که سؤال و شبهه دارند تبیین کرد که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

ابتدا این نکته را صرف‌نظر از موضوع کیش‌ایر عرض کنم که متأسفانه پروژه خصوصی‌هراسی در فضای مجازی، برخی رسانه‌ها و حتی برخی برنامه‌های رسانه ملی با قدرت ادامه دارد و با تعمیم دادن چند واگذاری به کل واگذاری‌های ۲ دهه گذشته و همچنین عیب‌یابی اشتباه از همان واگذاری‌ها درصدد مسدودسازی‌ مسیر خصوصی‌سازی‌ و توقف سیاست‌های اصل۴۴ هستند.

این پروژه ذی‌نفعانی دارد که در صدر این لیست، مقاومت برخی شرکت‌های مادر تخصصی، وزارتخانه‌های ذیربط و مدیران دولتی فعلی شرکت‌های در لیست واگذاری قرار دارند که به پنهانی‌ترین و پیچیده‌ترین شکل ممکن تلاش می‌کنند، مسیر واگذاری‌ها را مخرب و بیراهه جلوه دهند.

روشن است که برخی واگذاری‌ها موفق بوده و برخی ناموفق اما نکته قابل توجه اینکه در قریب به اتفاق شکست‌ها دولت عامل اصلی بوده یا به دلیل کیفیت سیاستگذاری اقتصادی، یا به دلیل مداخله مضر و عدم‌حمایت و نظارت هوشمند، البته واگذاری‌های موفقی هم داریم که در نمایشگاه عرضه شد که اتفاقا یکی از آنها در همین صنعت ایرلاین است. شرکت ایران ایرتور با زیان انباشته و وضعیت اسفبار به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون در وضعیت سودآوری و بهره‌وری بهتر قرار دارد و تعداد هواپیماهایش چند برابر شده است. در کنار آن ما شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) را هم داریم با ۶هزار و۷۰۰میلیارد زیان انباشته! در سال گذشته و این هم که وضعیت کیش‌ایر!  

بله. شیوه واگذاری برخی شرکت‌ها در دوره‌های گذشته اشتباه بوده و برخی شرکت‌ها به سرنوشت نامطلوبی رسیده‌اند، اما هیچ‌گاه به خاطر سقوط یک یا چند هواپیما، پرواز را تعطیل نمی‌کنند! عیب‌یابی می‌کنند و پیشگیری!

شرکتی که ۱۲هواپیما داشته الان ۲ هواپیما دارد، مدیریت دولتی این شرکت را به خاک سیاه نشانده است؛ پس آنچه را که در صورت واگذاری نادرست برخی هشدار می‌دهند همین الان با مدیریت دولتی اتفاق افتاده است و همچنان با زیان انباشته، سربار دولت است.

متن کامل یادداشت را بخوانید: کیش‌ایر و پروژه خصوصی‌هراسی!

چندی پیش رضا رشیدپور در ویدیویی از وضعیت خصوصی سازی در کیش ایر انتقاد کرده بود: 

و البته اکانت کیش ایر در توییتر هم بی کار نماند و پاسخ تندی به انتقاد رضا رشیدپور منتشر کرد: سلبریتی باج بگیر!