براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور از امروز تا شنبه ۱۹ شهریور در نقاط مختلف کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس با خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، چهارشنبه (۱۶ شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، برخی مناطق استان گلستان و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها ابرناکی، بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در این روز دریای خزر نیز مواج است.

پنجشنبه (۱۷ شهریور) این وضعیت در سواحل شمالی کشور، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

جمعه (۱۸ شهریور) بارش در برخی مناطق سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و در غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

شنبه (۱۹ شهریور) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره بارش مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرامی‌گیرد. در این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

بعدازظهر یکشنبه (۲۰ شهریور) از شدت بارش در این مناطق کاسته می‌شود و دوشنبه (۲۱ شهریور) فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

طی ۳ روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس نیز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تشدید و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۸ شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ شهریور) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین