همشهری آنلاین – سپیده بهکام : حجم داد و ستدهای بورس تهران، امروز چهارشنبه 10 آبان 85 به 24 میلیون سهم به ارزش 145 میلیارد ریال رسید. در این روز سهام 116 شرکت حاضر در بورس بین سهامداران رد و بدل شد.

بالا و پایین بازار

8 شرکت بورس تهران در جریان مبادلات امروز با رشد دو درصدی قیمت روبرو شدند.

بر این اساس قیمت هر سهم کاشی اصفهان، کارخانجات داروپخش، پتروشیمی اصفهان، کیمیدارو، پتروشیمی خارک، خوراک دام پارس، لوله و ماشین سازی و ایران گچ امروز دو درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر 5 شرکت لاستیکی سهند، سرمایه گذاری ساختمان، گسترش خدمات کشاورزی، نورد آلومینیوم و نیروترانس طی داد و ستدهای امروز بورس تهران با کاهش دو درصدی قیمت مواجه شدند.

صف های عرضه و تقاضا

باما، پتروشیمی اراک و پتروشیمی خارک امروز برای چندمین روز متوالی در صدر جدول تقاضا قرار گرفتند.

در این روز 162 دستور خرید برای 1.3 میلیون سهم باما به ارزش 61 میلیارد ریال صادر شد.

همچنین 362 نفر امروز تقاضای خرید 3.4 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 42.4 میلیارد ریال را داشتند و 176 نفر هم در صف خرید 1.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 21.3 میلیارد ریال ایستادند.

در این روز کاری پس از شرکت های یاد شده بیشترین حجم نقدینگی بازار به سمت سهام بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، سینا دارو، چادرملو، هپکو و پتروشیمی اصفهان سرازیر شد.

در سوی دیگر بازار  نیز امروز مهرکام پارس با ثبت یک هزار و 743 تقاضای فروش برای 15 میلیون سهم به ارزش 25 میلیارد ریال در صدر ایستاد.

همچنین حجم عرضه سهام سرمایه گذاری غدیر امروز حدود 4.4 میلیون سهم به ارزش 18 میلیارد ریال برآورد شد.

امروز 511 نفر در مراجعات خود به کارگزاری ها 3.5 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 9.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

صدرا، داده پردازی، لیزینگ صنعت و معدن و تاید واتر نیز از دیگر شرکت های حاضر در جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام امروز چهارشنبه 10 آبان 85 با 13 واحد رشد به رقم 9 هزار و 626 واحد صعود کرد.

در این روز داد و ستدهای انجام شده بر روی سهام شرکت های پتروشیمی خارک، چادرملو، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی اصفهان مهمترین عامل رشد شاخص کل شناخته شد.

طی معاملات این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 15.5 واحد رشد را تجربه کرد و به 9 هزار و 469 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با 2.6 واحد افزایش روی 9 هزار و 458 واحد متوقف شد.

در پایان معاملات این روز شاخص صنعت 11 واحد رشد را در کارنامه روزانه خود ثبت کرد و به 7 هزار و 713 واحد رسید و شاخص مالی نیز 3 واحد به رقم خود اضافه کرد و به 17 هزار و 528 واحد نزدیک شد.