درگذشت ملکه انگلستان به عنوان استعمارگری کهنه‌کار همچنان بازتاب‌های خود را در فضای مجازی دارد. از سوی دیگر مشکلات به وجود آمده برای زائران اربعین حسینی در مرزها اصلی‌ترین موضوعات امروز توئیتر بودند که برخی نمایندگان مجلس در بهارستان هم به آنها پرداختند.

به گزارش همشهری آنلاین، زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درگذشت ملکه الیزابت دوم را سوژه توئیت خود قرار داد و با انتشار هشتگ‌های ملکه جنگ و ملکه کودتا نوشت: «به گواه تاریخ و بدون اغراق، برای نیمی از ملت‌های جهان، مرگ ملکه انگلیس مرگ یک کهنه استعمارگر است. ملکه انگلیس مُرد اما خاطرات تلخ دوران حکومت استعماری او در تاریخ جهان بشریت، فراموش نخواهد شد.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم درباره موروثی بودن حکومت در انگلستان نوشت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «ما که خیلی وقت است از کمبوجیه دوم و داریوش سوم و اردوان اشک هیجدهم گذشته‌ایم؛ اما اینها هنوز گرفتار جرج ششم و الیزابت دوم و چارلز سوم هستند. کاخ بلند دمکراسی!»

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم با خطاب قراردادن وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و برجسته کردن هشتگ استیضاح وزیر گردشگری در توئیتر خود نوشت: «آقای ضرغامی؛ امروز ۱۹شهریور مرزها بسته و زائران سرگردانند، در تصویرزیبای اربعین شما کدام قطعه از تصویرید؟! گویا فراموش کرده‌اید این سفر مستقیما در حوزه مسئولیتی شماست، وقت برای پرداختن به کارهایی مثل کشتی باچوخه بسیار است. شما را سر مرزهای عراق نمی‌بینیم؟!»

رمضانعلی سنگدوینی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وضعیت نامناسب زائران اربعین در مرزهای کشور در دو توئیت به این مساله پرداخت. او در توئیت نخست خود اینطور نوشت: «سوءمدیریت دولت در مراسم پیاده‌روی اربعین مشهود است. مسئولان دولتی باید پاسخگوی قصور و ناکارآمدی خود باشند. دولت نتوانست شرایط لازم را برای پیاده روی اربعین فراهم کند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز با مخاطب قرار دادن رئیس‌جمهوری نوشت: «عاشقان ابا عبدالله حسین ۲ سال است که منتظر این روزها هستند، پس باید دولت با بررسی‌های از پیش تعیین شده و هماهنگی با دولت عراق، شرایط لازم را فراهم می‌کرد نه اینکه الان اطلاع دهند که مردم به مرزها نیایند.»

سنگدوینی در دو توئیت دیگر هم طرح دارویاری را موضوع توئیت‌های خود قرار داد و اینطور نوشت: «بررسی‌های میدانی از اجرای طرح دارویاری نگرانی‌هایی را از بابت وضعیت دسترسی و قیمت دارو به وجود آورده به طوری که برخی از داروها به ویژه داروهایی که برای بیماران خاص است، با افزایش قیمت روبرو بودند. از طرف دیگر مردم در بیمارستان‌ها با مشکل مواجه هستند که همه اینها به عملکرد وزارت بهداشت بر می‌گردد که ارزیابی خوبی از عملکرد وزارت بهداشت ندارم و عملکرد سازمان غذا و دارو دو صد چندان منفی است.»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در توئیت‌های خود به مساله مشکلات مراسم اربعین امسال و ارز جهانگیری پرداخت. او در توئیت اربعینی خود نوشت: «ستاد اربعین باید جوابگوی عدم برنامه‌ریزی مناسب و ناهماهنگی در اجرا و سوء مدیریت خود باشد. با تعلقات معنوی مردم نباید سهل انگارانه برخورد کرد.» این نماینده مجلس در توئیت‌های اقتصادی خود نیز به انتقاد از مسئولان دولت سیزدهم اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «مسئولان دولت دوازدهم بهتر است از حرف‌های سیاسی و شعارگونه بپرهیزند و منصفانه به نقد عملکرد ضعیف خود بپردازند شاید از این طریق بتوانند خدمتی به کشور بکنند و نظر مثبت عده‌ای را به خود جلب کنند. مصیبت ارز جهانگیری ۴۲۰۰ تومانی هنوز التیام پیدا نکرده و بلائی که با ده برابر شدن نرخ ارز در انتهای دولت دوازدهم بر سر مردم آمد در تاریخ ایران سابقه نداشته و ندارد و خدا می‌داند چقدر باید زحمت بکشیم تا آن همه خسارت جبران شود.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس هم در توئیتر خود نامه اعتراضی پزشکان جوان به رئیس‌جمهوری پرداخت و اینطور نوشت: «از نتایج واگذاری‌ سیاستگذاری آموزش پزشکی به ذی نفعان وزارت بهداشت، نامه اعتراضی پزشکان جوان به رئیس جمهور است که پشت دیوار انحصار آزمون تخصص مانده‌اند. شرایط موجود هم مردم و هم پزشکان جوان را به وزارت بهداشت و نظام پزشکی معترض کرده است.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل نود هم درباره همین مساله اینطور توئیت کرد: «نامه گلایه آمیز پزشکان جوان به ریاست محترم جمهور خبر از وجود ذی نفعانی می‌دهد که با انحراف مطالبات این جوانان، در صدد منتفع شدن از مقاصد صنفی و انحصاری خود هستند. توجه و پیگیری درخواست پزشکان جوان تکلیفی است بر ما نمایندگان ملت تا تغییر به نفع مردم رقم بخورد.»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اما درباره حضور فرزندان برخی مسئولان در کشورهای خارجی نوشت و توئیت کرد: «حَضراتِ همیشه مدیر، همان بانیان وضع موجود بدانند اگر فرزندانشان به کشور برنگردند باید سودای مدیریت را از سر خود به در کنند و برای همیشه با این وادی خداحافظی نمایند.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس هم با اشاره به نوشته کمیل خجسته درباره تحولات فناورانه و حکمرانی در این زمینه نوشت: «احیای حکمرانی‌ مبتنی برتحولات فناورانه احتیاج دارد ۳راس آن؛ رگولاتور، صاحبان سرویس وتولیدکنندگان محتوا حول منافع ملی دست همکاری دهند. داستان این روزهای آپارات، ساترا و.. بهانه خوبیست تا ریل روابط برمحور منافع ملی قرار گیرد.»