شهردار منطقه ۹ گفت: در ۶ ماه گذشته از سوی شهروندان غرب پایتخت ۱۰ هزار پیام در سامانه ۱۳۷ با موضوع «خدمات شهری» ثبت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ با بیان این مطلب افزود: ۶۰ درصد تماس‌های مردمی مسائل خدمات شهری است. البته سال گذشته ۲۴ هزار پیام در سامانه ثبت شده بود ولی امسال با توجه به قطعی چند روزه شبکه انفورماتیک شهرداری تهران، تعداد این پیام‌ها  به ۱۰ هزار پیام رسیده است که در واقع روزانه حدود ۷۰ پیام شهروندان در منطقه ۹ ثبت می‌شود.

شهردار منطقه۹ درباره مهمترین درخواست‌های شهروندان در حوزه خدمات شهری عنوان کرد: معمولا با توجه به شرایط فصلی موضوع پیام‌ها تغییر می‌کند، اما به صورت کلی بیشترین درخواست شهروندان؛ لایروبی، نظافت معابر و کاشت نهال می‌شود که از این میان ۱۳ درصد پیام‌ها و درخواست‌های شهروندان هم درباره مشکلات فاضلاب شهری است.

مرتضوی یادآور شد: بافت صنعتی محله فتح باعث شده تا کمترین تعداد پیام‌های شهروندی در این محله به ثبت برسد، درحالی که بیشترین درخواست‌های شهروندی به ترتیب در محله‌های امامزاده عبدالله(ع) و شمشیری به سبب تراکم جمعیتی بالا، به ثبت رسیده‌اند.

او در این خصوص توضیح داد: افزایش تعداد پیام هر محله بستگی به شرایط محیطی غالب دارد، در صورت وقوع مواردی مانند بارش برف و باران و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی تعداد درخواست‌ها و پیام‌های شهروندان نیز افزایش می‌یابد.