سخنگوی دستگاه قضا به سوالاتی درباره منصوبین و نزدیکان دو تن از وزرا پاسخ گفت و توضیحاتی را درباره اتهام قاسم مکارم شییرازی مشاور وزیر راه و نیز برادر همسر وزیر کشاورزی بیان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از منصوبین وزرا در یک وزارتخانه به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است، گفت: حسب گزارش، برای این فرد متاسفانه به اتهام ارتشا به همراه فرد دیگری قرار بازداشت موقت صادر شده و فعلا در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد این پرونده در حال تکمیل تحقیقات است و فرد دیگری که از او رشوه دریافت شده بود نیز اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پرونده‌ای (در مورد برادر همسر یکی از وزرا) به دستگاه قضایی ارجاع شده است، گفت: پرونده‌ای ارجاع نشده است.

وی ادامه داد: اگر کسی در این زمینه نسبت به گزارش غیر مستند شکایتی دارد با توجه به جنبه خصوصی بودن موضوع می‌تواند در دستگاه قضا شکایت کند.

ستایشی ضمن قدردانی از اقدامات گزارشگران فساد این نکته را خاطرنشان کرد که کسانی که گزارشگری فساد می‌کنند بدانند که گزارش‌هایشان باید مستند و مستدل باشد.

وی تصریح کرد: گزارشگری در حوزه فساد مانند تمام امور باید مستند و قاعده مند باشند و باید متمسک به قانون باشد و هرگونه گزارش بدون سند و مدرک و اینکه فاقد ادله کافی باشد، قابل پذیرش نیست و محکوم است.