نخست‌وزیر هند هدف حملات به بمبئی را کند کردن روند رو به رشد اقتصاد هند دانست

 و اعلام کرد دولت هند نگران است که این حملات تروریستی باعث کاهش سرمایه‌گذاری در هند و کاهش رشد سومین اقتصاد بزرگ آسیا شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مان موهان سینگ که در همایش عدالت در دهلی نو سخن می‌گفت اعلام کرد: وقتی شهرهایی مثل بمبئی، دهلی، بنگلور و حیدر آباد هدف قرار می‌گیرند، هدف حمله، اقتصاد در حال رشد هند است. زمانی که اقتصاد ما ضربه بخورد، مردم ما آسیب می‌بینند و دمکراسی ما تضعیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش مستمری برای ایجاد ناآرامی قومی در هند به‌منظور تخریب رفاه مردم این کشور در جریان است. همه دولتها باید در ریشه کنی این خطر مصمم باشند و همه نیروهای آزادیخواه در سراسر جهان بایستی با یکدیگر در تضمین شکست تروریسم همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه اعلام کرد که دولتهای جنوب آسیا دارای یک وظیفه اخلاقی در اتخاذ یک موضع قاطع و انجام اقدامات سریع علیه تروریسم هستند.

در حالی که مقام‌های پاکستان بارها خواستار ارائه مدارک دست داشتن عناصر پاکستانی را تاکنون مطرح کرده‌اند وزیر امور خارجه هند روز گذشته ارائه این اسناد به دولت این کشور را زود دانست.

پراناب موخرجی وزیر خارجه هند با اشاره به عملیات پاکستان علیه گروه‌هایی که هند آنها را عامل حملات بمبئی می‌داند گفت: ما منتظر اقدامات بعدی پاکستان در برخورد با عناصر تروریستی هستیم و درصورتی‌که ما به این نتیجه برسیم که پاکستان روندی منطقی در برخورد با تروریست‌ها در پیش گرفته است ما هم مدارک لازم را در اختیار اسلام‌آباد قرار خواهیم داد.