تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۰

همشهری آنلاین: نخست وزیر انگلیس برای دیدار با مقامات هند شنبه شب 23 آذر وارد دهلی نو پایتخت این کشور شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع آگاه در دهلی نو اعلام کردند قرار است نخست وزیر انگلیس در دیدار با مقامات عالی رتبه هند به ویژه مانموهان سینگ همتای هندی خود درباره حملات تروریستی اخیر در بمبئی که یکصد و هفتاد و دو کشته بر جا گذاشت،‌گفتگو خواهد کرد.

گوردون براون نخست وزیر انگلیس در پایان سفر خود به کابل به دهلی نو عزیمت کرد. براون در کابل ابتدا با نیروهای نظامی انگلیس مستقر در جنوب افغانستان دیدار کرد و سپس با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان درباره اوضاع امنیتی این کشور تبادل نظر کرد.

براون در دیدار با کرزای ضمن ابراز تنفر از تاکتیک‌های طالبان در حمله به نظامیان خارجی و سربازان افغان، تاکید کرد نظامیان انگلیس در خط مقدم جبهه جنگ با تروریسم فعالیت می‌کنند.

قرار است سیصد سرباز کمکی انگلیس که از قبرس به افغانستان اعزام شده‌اند امنیت مبارزات انتخاباتی و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در سال دو هزار و نه تامین کنند.

در حال حاضر هشت هزار و هفتصد نظامی انگلیسی در افغانستان به ویژه در هلمند مستقر هستند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که براون را در این سفر همراهی می‌کند اعلام کرد قرار است نخست وزیر انگلیس صبح یکشنبه 24 آذر با مانموهان سینگ همتای هندی خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو، کشورهای غربی این روزها تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا تنش‌های به وجود آمده در روابط میان هند و پاکستان را که پس از حملات بمبئی شدت یافت، کاهش دهند.