گروه ورزشی: لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا که از این فصل با شکل جدید و حضور 32 تیم برگزار می‌شود، روز جمعه در یک مراسم باشکوه با حضور مسئولان فیفا و AFC رسما افتتاح و معرفی شد.

جوزف سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و مسئولان بلندپایه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون‌های فوتبال در کنار ستارگان فوتبال، میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه لیگ حرفه‌ای سال 2009 آسیا بودند.

در شروع برنامه در تویوتا مگا وب طرفداران با ستارگان فوتبال دیدار داشتند و بعد سابورو کاوابوچی مدیر سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال ژاپن که مدیریت لیگ جدید آسیا را برعهده دارد، گفت: «آسیا به لیگ قدرتمندی احتیاج دارد. ما امیدواریم که لیگ جدید بتواند زمینه پیشرفت باشگاه‌ها را فراهم کند، چه از لحاظ اداری و چه در زمینه فنی.  برای تغییرات در شیوه بازی‌ها زحمات زیادی کشیده شده و افراد متخصص کوشش فراوانی برای بهبود اوضاع کرده‌اند تا امروز ما با خوشحالی بتوانیم لیگ را افتتاح کنیم.» در لیگ 2009 به جای 28 تیم 32 تیم شرکت خواهند داشت و جایزه قهرمان به یک و نیم میلیون دلار و جایزه نایب قهرمان به 750 هزار دلار افزایش یافته است.

با این وجود برای ورود باشگاه‌ها شرایط تازه‌ای در نظر گرفته شد تا فقط آنهایی که به عنوان موسسه تجاری فعالیت دارند و با روش‌های حرفه‌ای کار می‌کنند، بتوانند وارد لیگ شوند و در این رقابت‌ها شرکت کنند.

برای همین تنها 10 فدراسیون توانستند جواز حضور مستقیم باشگاه‌هایشان را به دست آورند و باشگاه‌های کشورهای دیگر باید از طریق جام AFC یا در مصاف پلی‌آف با قهرمان و نایب قهرمان جام AFC به لیگ قهرمانان صعود کنند. محمد بن‌همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در خصوص این رقابت‌ها گفت: «مجبور بودیم شرایط را سخت‌تر از گذشته کنیم تا تنها باشگاه‌ها یا لیگ‌هایی که حرفه‌ای‌تر کار می‌کنند جواز ورود را کسب کنند. این تنها راه بالابردن اعتبار بازی‌ها بود. در آخر هم این فوتبال آسیاست که سود تغییرات به عمل آمده را خواهد برد. ما برای همه فدراسیون‌ها انگیزه به وجود آوردیم تا برای اصلاحات در فوتبال کشورشان بیشتر تلاش کنند و حالا منتظر بازی‌های جذاب‌تری در لیگ قهرمانان آسیا هستیم.»

سپ بلاتر رئیس فیفا هم گفت: «فوتبال آسیا در مسیر پیشرفت قراردارد. خاطرات من از جام‌جهانی 2002 در ژاپن و کره جنوبی هنوز برایم جذاب است. فیفا برای پیشرفت فوتبال در همه قاره‌ها خود را مسئول می‌داند و با تغییرات جدید لیگ قهرمانان آسیا ما منتظر قهرمان قوی‌تری از آسیا در جام باشگاه‌های جهان هستیم که در امارات برگزار می‌شود.»