گروه ورزشی: برای دقایقی طولانی به نظر می‌رسید آنچه برند شوستر ماموریت غیرممکن نامیده بود، توسط خوان‌ده ‌راموس با موفقیت انجام شده است.

رئال‌مادرید بحران‌زده که با مصدومان زیادی به ال‌کلاسیکو آمده بود، توانست در برابر حملات بارسا مقاومت کند.

حتی وقتی در 20 دقیقه مانده به پایان بازی یک پنالتی به نفع بارسا گرفته شد، کاسیاس توانست ضربه اتوئو را مهار کند ولی این هم برای نجات رئال کافی نبود. در دقیقه 83، اتوئو روی یک ضربه کرنر توانست پنالتی از دست‌رفته را جبران کرده و توپ را با ران پا از خط دروازه عبور دهد. 8 دقیقه بعد وقتی رئال ناامیدانه برای جبران گل تلاش می‌کرد، آنری در یک ضدحمله مسی را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد و او با یک ضربه چیپ دومین گل بارسا را به ثمر رساند.

این دوازدهمین پیروزی بارسا در 13 بازی اخیر در لالیگا بود، در حالی که رئال برای چهارمین بار در 5 بازی اخیر مغلوب شد. حالا اختلاف دو تیم به 12 امتیاز رسیده، ولی بازیکنان رئال حداقل تا آخرین نفس جنگیدند؛ چیزی که شوستر حاضر به قبول آن نبود و از یک هفته پیش دست ها را به علامت تسلیم بالا برده بود.

راموس در اولین بازی‌اش روی نیمکت رئال در لالیگا، با ترکیبی کاملا دفاعی به بازی آمد. در غیاب تعداد زیادی از مدافعان مانند پپه، هاینتزه و مارسلو، او از سرجیو راموس راست‌پا برای اولین بار در دفاع چپ استفاده کرد. این ترفند با توجه به چپ‌پا بودن مسی و تمایل مهاجم آرژانتینی به حرکت به سمت داخل تا حد زیادی موثر بود.

همچنین گاگو و گوتی، دو هافبک میانی رئال روی یک خط و نزدیک خط دفاعی بازی می‌کردند و مهمترین وظیفه آنها مهار ژاوی و گودیانسن بود. هرچند راموس مالکیت توپ را به بارسا داد، ولی با این روش توانست تا حد زیادی مانع فوتبال شناور بارسا شود. با گذشت 20 دقیقه، رئال توانست از فشار اولیه بارسا خارج شود و با شوت اسنایدر برای اولین بار دروازه میزبان را تهدید کند. ولی بهترین فرصت نیمه‌اول، دقایقی بعد نصیب درنته شد که با فرار از فضای پشت‌سر دنی آلوز در موقعیت‌ تک‌به‌تک قرار گرفت ولی نتوانست ضربه‌اش را از والدس عبور دهد.

بارسا نیمه‌دوم را هم با فشار بیشتری شروع کرد. پس از اینکه در نیمه‌اول مسی در سمت راست گرفتار شده بود و به علاوه بارها با خطاهای راموس، گاگو و درنته متوقف شد گواردیولا از او خواست که به تناوب جایش را با اتوئو تغییر دهد. ورود سرجی بوسکتس به جای گودیانسن هم تحرک بیشتری به خط میانی بارسا داد و همین بازیکن بود که سالگادو را مجبور به انجام خطای پنالتی کرد.

پس از پنالتی هدررفته بارسا، بار دیگر نوبت رئال‌مادرید بود که تا یک‌قدمی گل برتری برسد. میگل پالانکا که به جای اسنایدر مصدوم به بازی آمد و اولین بازی‌اش در لالیگا را تجربه می‌کرد، در فاصله 13 دقیقه به پایان بازی در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت، ولی او هم نتوانست والدس را مغلوب کند. راموس در حالی مجبور شد از پالانکا استفاده کند که تنها 14 بازیکن از تیم اصلی‌اش را برای این بازی در اختیار داشت، با این وجود این هافبک جوان نمایش خیلی خوبی داشت.

در این بازی زوج دفاع میانی رئال متشکل از کاناوارو و متسلدر که پس از مدت‌ها بازی می‌کرد، هم نمایش قابل‌قبولی داشت و بارها مانع گلزنی بارسا شد. کاناوارو که در دقایق دشوار اولیه با دو تکل دیدنی دروازه رئال را نجات داد، روی گل مسی به دلیل برخورد با تیر عمودی مصدوم شد. بدین‌ترتیب او هم ممکن است مانند اسنایدر در بازی بعدی غایب باشد. آنری که در این بازی نمایش خوبی داشت، می‌گوید: «کلاسیکو همیشه بازی مهمی است و پیروزی در دقایق پایانی باورنکردنی است. پیروزی در این بازی آسان نبود، چرا که رئال روی ضدحملات برنامه‌ریزی کرده بود و به خوبی دفاع می‌کرد.»

رائول، کاپیتان رئال مادرید هم معتقد است که با وجود فاصله 12 امتیازی دو تیم، آنها نباید تسلیم شوند: «ما چند موقعیت خوب داشتیم و فکر می‌کنم شایسته چیز بیشتری از این بازی بودیم. بارسا در دقایق پایانی فشار زیادی وارد کرد که منجر به دو گل شد.»