گروه ورزشی: گروه ورزشی: جمعه 12 آبان فردا استقلال و پرسپولیس در شصت و یکمین دیدار بزرگ پایتخت به میدان می‌آیند.

این دیدار در مجموعه فوتبال ما می‌تواند یک نقطه عطف و تحول به حساب بیاید. استقلال و پرسپولیس برای صدرنشینی در لیگ برتر با تمام نیروهای خود به میدان می‌آیند. دیدار فردا را یک داور درجه یک اسپانیایی به نام آلفونس پرز بورول قضاوت خواهد کرد.

جمعه با بازی استقلال و پرسپولیس فوتبال ما به نقطه جوشش می‌رسد. فوتبال ما وارث فرهنگی است که در ماهیت خود این توجه، هیجان رقابت و هیاهو را به وفور دارد. ثبات این دو تیم، ریشه در علاقه مردم دارد. لااقل امروزه اینچنین است و اینکه در گذشته پایه‌های آن چگونه گذاشته شده است مهم نیست.
آنچه در شرایط فعلی جلوه می‌کند، محور قرار گرفتن این دو تیم در فوتبال پرهیاهوی ماست که باید آن را حفظ کنیم. چون برای بدست آوردن چنین تیمهایی باید نیم قرن سرمایه‌گذاری کرد تا به نقطه فعلی رسید. فردا دو تیم استقلال و پرسپولیس یکبار دیگر به نقطه تلاقی یک رخداد بزرگ ورزشی می‌رسند.
برداشت عمومی مردم از فوتبال ما در برآیند توانایی‌های این دو تیم است برای آنهایی که ژست فرهنگ آن را می‌گیرند. اخلاق را نیز می‌توان از آن صد هزار نفری یاد گرفت که بدون هیچ امکانات رفاهی و در سخت‌ترین شرایط از صبح زود و شاید روز قبل به تهران می‌آیند و پس از پایان بازی زمانی وارد خانه‌های خود می‌شوند که ساعتهاست از آن جدال گذشته و دم برنمی‌آورند. این خود بزرگترین درس اخلاق است. بدون هیچ تعارفی این تماشاگران را باید اجر گذاشت و با دید منت آنها را پذیرفت.
رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر از امروز با انجام 6 بازی در شهر‌های مختلف ایران آغاز می‌شود. اما همه بازیها تحت‌الشعاع بازی استقلال و پرسپولیس خواهد بود.
امروز در شیراز سایپا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم فوتبال برق می‌رود. در حال حاضر 3 تیم سایپا، استقلال تهران و استقلال اهواز (15) امتیازی هستند و سایپا به‌دلیل تفاضل گل بهتر در مکان نخست قرار دارد. از زمان حضور علی دایی به عنوان سرمربی سایپا این تیم با انسجام بیشتری نسبت به قبل بازی‌ها را دنبال می‌کند و دایی نیز از پس هر دو نقشی که به او سپرده شده خوب برآمده است.
در اهواز نیز امروز استقلال اهواز میزبان ذوب‌آهن می‌باشد. این تیم اهوازی که تاکنون عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته با نتایج خوب خود در بالای جدول در سایه بزرگان دیگر گام برمی‌دارد، به شکار دومین تیم اصفهانی می‌رود. در مشهد ابومسلم میزبان پاس است. بازی در مشهد برای جلالی با خاطرات خوشی همراه است. زیرا او آخرین بار این شهر را با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی ترک کرد. پاس بتدریج قدرت گذشته خود را بدست می‌آورد تا سیر صعودی به بالای جدول را آغاز کند. ابومسلم و پاس داستانهای خود را دارند. در تهران راه‌آهن بعد از بازی رویایی مقابل استقلال که باعث شد این تیم بعد از هفته‌ها صدر جدول را از دست بدهد به دیدار مس کرمان می‌رود. برای راه‌آهن هنوز فرصت زیادی وجود دارد تا بتواند با کسب نتایج موفقیت‌آمیز در دیدارهای آینده از منطقه خطر دور شود. رضوی توانایی چنین حرکتی را با راه‌آهن دارد و اگر فرصت کافی به او بدهند، راه‌آهن به روزهای خوش می‌رسد.
در سایر بازی‌های امروز سپاهان در اصفهان با پیکان دیدار می‌کند. در انزلی نیز ملوان با فجر روبرو می‌شود. فردا نیز در صبا شهر، صباباتری با فولاد مبارزه می‌کند تا چیدمان جدول پس از هفته هشتم به شکل تازه‌ای برسد.

... و اما پرسپولیس و استقلال
مقابله استقلال و پرسپولیس هر نتیجه‌ای که داشته باشد به سود فوتبال خواهد بود. شصت بازی با نتایج متفاوت، با حوادث گوناگون و با برایند مثبت برای فوتبال پشتوانه‌ای است. برای رسیدن به بازی شصت‌‌و‌یکم برای اولین بار روی نیمکت پرسپولیس یک مربی ترک نشسته است. فوتبال ما که زمانی همپای ترکها در آسیا پیش می‌رفت، امروز با مصطفی دنیزلی به خود می‌بالد. این مربی امروز در جدال فکری با یک مربی جوان از استقلال می‌خواهد پرسپولیس را در این میدان پیروز کند. دنیزلی یکی از زیرک‌ترین مربیانی‌است که به ایران آمده . در پس چهره همیشه خندان این مربی داشته‌ها و خواسته‌های بسیاری نهفته است که در تیم بدون ستاره پرسپولیس توانسته یک قالب مناسب تاکتیکی فراهم نماید. صمد مرفاوی جوان باید نقشه‌های این مرد ترک را چگونه بخواند و با او چگونه روبرو شود. بازیکنان استقلال این امکان را به مرفاوی می‌دهند که مطمئن‌تر از دنیزلی مهره‌های خود را آرایش دهد. مرفاوی یک خط دفاعی هماهنگ تمرین کرده دارد. خط میانی مرفاوی در هر دو شرایط حمله و دفاع به وظایف خود آشنایند، اگر اجازه دهند‌ صمد مرفاوی خود تصمیم‌گیرنده باشد. او قادر است با برنامه خود به نتیجه برسد. اما دنیزلی که با قاطعیت برنامه‌ها و اهداف خود را به تیم و به درستی تحمیل کرده است می‌خواهد از این میدان پرهیاهو و بزرگ برای خود سکویی بسازد، او به اندازه استقلال مهره در اختیار ندارد، اما تیم‌ورک او قوی تر از استقلال است. اگر او یک دایی جوان داشت، می‌توانست در هر بازی با پنج گل از میدان پیروز بیرون بیاید.
از بازی شصت و یکم به قضاوت یک اسپانیایی قاطع استقبال می‌کنیم و همه یکدل و یکصدا با فرهنگ اسلامی خود به تماشای بازی می‌نشینیم.