به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت نیواطلس، این نخستین وسیله حملونقل دریایی است که مزایای کارایی زمینی و هیدروفویلی را در یک طرح واحد ترکیب میکند و در مناطق ساحلی سرعت و بردی زیاد دارد که در این مورد تحول بزرگی بهحساب میآید.
کشتی Seaglider مانند یک قایق طراحی شده است که قسمت بدنه V شکل آن در آب است و بالاتنه این کشتی به شکل هواپیما و روی آب قراردارد. این شکل دوگانه به این وسیله اجازه میدهد که برای برخاستن از روی آب به هوا، سرعت بگیرد.
سیگلایدر میتواند با بلند شدن از سطح آب به راحتی روی آب پرواز کند. علاوه بر این، اصطکاک را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد و انرژی مورد نیاز برای حرکت در آب را پایین میآورد.هنگامی که هواپیما از آب خارج شد، هیدروفویلها از مسیر خارج میشوند و دوباره برای فرود پایین میآیند.
مایک کلینکر، مدیر ارشد فناوری شرکت ریجنت و یکی از بنیانگذاران این کشتی پرنده، گفت: مردم ۶۰ سال تلاش کردهاند تا چنین وسیلهای را بسازند و ما فقط طی ۱۵ ماه از یک نقاشی روی دستمال به نخستین پرواز موفقیتآمیز آن رسیدهایم. با این حال، این وسایل نقلیه تا به امروز از لحاظ اقتصادی جذابیت کمتری داشتهاند، اما برقی کردن آنها میتواند کلید اصلی توسعه آنها باشد. از طرفی ظرفیت باتری، اصلیترین چالشی است که کشتیهای برقی بهخاطر آن نمیتوانند مسافتهای طولانی را در محیط چالشبرانگیز آب طی کنند.
بیشتر بخوانید:
ریجنت نخستین تیمی در تاریخ است که با ترکیب هیدروفویلهای پرسرعت با پرواز اثر زمینی بر کمبود تحمل امواج کم با طراحیهای گذشته غلبه کرده است. این نوآوری مهمی است که ترانزیت ساحلی را متحول میکند. هیچ وسیله نقلیهای در تاریخ نمیتواند، هم موجهای ترکیبی را تحمل کند و هم با سرعت حرکت کند.