چندی پیش، خبر پیشنهاد واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، اهالی حوزه‌ی کودک و نوجوان را حسابی نگران کرد؛ اما حالا انگار مرغک کانون، قرار است چون گذشته، پذیرای بچه‌های ایران در کتاب‌خانه‌های فعال خود همراه با مربیان خلاقش باشد.

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از اداره‌ی کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  ثبت‌نام دوره‌ی پاییزه‌ی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کتاب‌خانه‌های کانون، در دو سطح ملی و استانی به‌صورت آنلاین و حضوری از تاریخ ۹ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

کلاس‌های نقاشی، خوش‌نویسی تحریری، نوشتن خلاق، عروسک‌سازی، آزمایش‌های علمی در خانه، انیمیشن، نمایش عروسکی، پاپیه ماشه، نجوم، زیست‌شناسی، بازی‌ و سرگرمی، قصه‌گویی، شبه قالی، تصویرسازی، کاردستی، سفال، کلاژ، اریگامی، نقالی و... ازجمله کارگاه‌های آنلاین و حضوری فصل پاییز است که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان با داشتن حداقل چهار سال، برای ثبت‌نام در دوره‌های مجازی از ۹ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۱ فرصت دارند به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی http://kpf.ir/onlinecourses مراجعه کنند. در عین‌حال برای ثبت‌نام اولیه در دوره‌های حضوری نیز، ابتدا باید به سایت کانون به نشانیkpf.ir  مراجعه و در یکی از مراکز نزدیک محل سکونت خود ثبت‌نام کنند؛ سپس با تماس یا مراجعه‌ی حضوری به آن مرکز در جریان برنامه‌ی کارگاه‌های آن‌جا قرار بگیرند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای ۱۰۳۳ کتاب‌خانه و مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌ی پستی در سراسر کشور است.