همشهری آنلاین: خودروهایی که مدل آنها پایین‌تر از سال 1356 است تا اول دی ماه مهلت دارند تا در طرح تسجیل شرکت کنند در غیر این صورت کارت سوخت آن‌ها باطل می‌شود.

 جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تنها آن دسته از مالکان خودروهایی که در طرح تسجیل شرکت کرده‌اند می‌توانند با ثبت نام در سایت خودروهای فرسوده برای دریافت خودرو جدید ثبت نام کنند.

سردار هادیانفر افزود: تنها خودرهایی مجوز شرکت در این طرح را دارند که کارشناسان راهنمایی و رانندگی سلامت فنی آنها را تائید کرده باشند.

بر اساس طرح تسجیل خودروهای فرسوده از رده خارج خواهند شد و خودروهایی که شرایط دریافت پلاک ملی را ندارند پس از دریافت اطلاعات خودرو توسط مراکز تعویض پلاک برچسب تردد دریافت می‌کنند و کارت سوخت آنها باطل نمی‌شود.

هم اکنون در ایران 10میلیون و 543 هزار خودرو وجود دارد که بیش از 9 میلیون آنها دارای پلاک ملی و 1 میلیون و 543 هزار خودروی دیگر فاقد پلاک ملی هستند.

جانشنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشوردر ادامه گفت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده از تاریخ 16 مهر ماه سال جاری کارت سوخت تمامی خودروهای بالای مدل 56 که تعویض پلاک نکرده‌اند باطل شده و خودروهای زیر مدل 56 تا تاریخ اولین روز دی ماه سال جاری مهلت دارند تا به مراکز تعویض پلاک جهت پیوستن به طرح تسجیل اقدام و از باطل شدن کارت سوخت خود جلوگیری کنند.

سردار هادیانفر افزود: طرح تسجیل هیچگونه هزینه‌ای برای صاحبان خودرو ندارد و صاحبان خودروهای پایین تر از مدل 56 می‌توانند با انتقال خودروی خود و پس از تائید کارشناسان مراکز تعویض پلاک و با در دست داشتن مدارک خودرو بر چسب طرح تسجیل را دریافت کنند. پس از انجام این مراحل کارت سوخت خودروی آنان دیگر باطل نمی‌شود.

بنا بر آمارهای ارائه شده تا کنون 7 هزار و 200 خودرو در طرح تسجیل شرکت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود 400 هزار خودرو در این طرح شرکت خواهند کرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان از باطل شدن کارت سوخت 400 هزار خودرو به دلیل عدم دریافت پلاک ملی خبر داد.