همشهری‌آنلاین: رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان مخالف اساسنامه جدید این سازمان هستند،‌‏گفت:

‌ به عنوان نمایندگان قانونی مخالف اساسنامه جدید هستیم. به گزارش ایلنا، علی اکبر خبازها در گردهمایی اعضای شورای اسلامی کار استان تهران در سالن 17 شهریور وزارت کار افزود:‌ دولتی که با 17 میلیون رای به قدرت رسید، باید آرای 30 میلیونی اعضای تامین اجتماعی را بپذیرد.

او تصریح کرد: وزیر رفاه قول داده بود تا شورای عالی تامین اجتماعی سه جانبه باشد اما در اساسنامه جدید وضعیت وخیم‌‏تر از گذشته شده و نقش دولت در این سازمان پررنگ‌‏تر شده است.

وی سیاست دولت را کوچک‌‏سازی دانست و گفت:‌‏ دولتی کردن تامین اجتماعی با این سیاست تناقض دارد.

خبازها تصریح کرد: ‌‏وجود سرمایه‌‏های عظیم از جمله در شرکت سرمایه‌‏گذاری تأمین اجتماعی (شستا) باعث شده تا چشم‌‏های ناپاک به دنبال مسایل حاشیه‌‏ای در تامین اجتماعی باشند.

وی تصریح کرد: کارگران تورم ناشی از افزایش درآمدهای نفتی را لمس کردند اما نفتی را در سفرهای خود ندیدند.

خبازها حضور رئیس جمهور در شورای عالی تامین اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ حضور رئیس جمهوری باعث دولتی‌‏تر شدن این سازمان می‌‏شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: ای آقایی که در ساختمان وزارت رفاه هستی! این ساختمان و اموال آن متعلق به کارگران است، پس باید به دنبال منافع کارگران باشید.

خبازها با اشاره به هزینه 744 هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین بودجه اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: از افزایش مستمری بازنشستگان خدمات کشوری خوشحال هستیم اما پس چرا به نامه‌‏های کانون بازنشستگان تامین اجتماعی جواب نمی‌‏دهید و عدالت را در مورد کارگران فراموش کرده‌‏اید.

وی با اشاه به استفاده از منابع صندوق تامین اجتماعی در دولت‌‏های گذشته گفت: زمانی که به پول کارگران نیاز دارید، بدون اجازه برداشت می‌‏کنید اما در خصوص حقوق شهروندی و حق کارگران از بیت‌‏المال سکوت اختیار می‌‏کنید.