به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص شناورسازی ساعت کاری ادارات گفت: همانطور که پیشبینی میشد در روزهای ابتدایی سال، شلوغی و ترافیک زیادی را شاهد بودیم؛ به عقیده من شناورسازی ساعت کاری در کاهش حجم ترافیک اثرگذار بوده اما به اندازه ای در تهران مسئله ترافیک مهم است که تاثیر آنچنان که باید احساس شود، نیست اما در مجموع کار خوب و منطقی است که سال های قبل مطرح و امسال عملیاتی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وعدههایی که برای اتوبوس داده شد آنگونه که باید عملیاتی نشد و هنوز وارد چرخه نشدهاند. هرچند ۵۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه دیگر نیز از بخش دیگر تحویل داده شد.
او با اشاره به برگزاری جلسهای در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتوبوس و دعوت از شهرداری، شورا و خودروسازان و وزارت کشور یادآور شد: در این زمینه دو ساعت بحث شد و در جلسه مطرح کردیم که بگویید چه تعداد دستگاه اضافه میشود و اگرها کنار گذاشته شود.
چمران با بیان اینکه متاسفانه ۱۰ سال است که از شرکت های خودروسازی اتوبوس خریداری نشده است، گفت: با توجه به این موضوع، شرکتها اقدامات را در بخش دیگری انجام دادند و تا دوباره شروع کنند زمان میبرد اما ساخت را آغاز کردند و آمادگی لازم را در این زمینه دارند. قرار شد تمام شرکتها دعوت شوند و تعهد دهند که چه تعداد اتوبوس خواهند ساخت. بخش عمدهای از منابع بالغ بر ۸۰ درصد را وزارت کشور و ۲۰ درصد را نیز شهرداریها پرداخت میکنند.
چمران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه ساختمان اظهار کرد: ما دوباره این گلایه را مطرح کردیم که آنچه پیشبینی میکردیم اتفاق نیفتاده و بایستی تحرک خوبی در معاونت شهرسازی و سایر معاونتها رخ دهد. باید حرکت جهادی صورت بگیرد و زمان صدور پروانه به یک ماه کاهش یابد که به اعتقاد من این ظرفیت وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با خسارات وارده به اتوبوسها در پی اغتشاشات اخیر تصریح کرد: در شرایط کمبود منابع مالی و اقتصادی برای تامین پول اتوبوس، شاهد هستیم که به اتوبوس ها و تاسیسات خدمات شهری آسیب می رسد. تامین این اتوبوسها از بودجه عمومی شهر است و ضربه بدی به اقتصاد شهری میزند.