به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز، استاندار فارس امروز در جمع خبرنگاران اعتبار اولیه ساخت این راه آهن را 850 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت براساس تفاهم نامه قرار است وزارت نفت 50 درصد هزینه ساخت این راه آهن را بپردازد.
سید محمدرضا رضازاده افزود این خط آهن نزدیک مرودشت از مسیر راه آهن شیراز ـ اصفهان
جدا میشود و پس از گذشتن از غرب دریاچه مهارلو و جنوب شرقی شیراز، از فیروزآباد و اهرم عبور میکند و پس از اهرم به دو مسیر تقسیم میشود که یک مسیر به سمت بوشهر و مسیر دیگر به سمت عسلویه ادامه مییابد.
استاندار فارس 21 کیلومتر تونل و 25 پل بزرگ به طول 4700 متر را از مشخصات این طرح
اعلام کرد.
وی ادامه ریل گذاری راه آهن شیراز ـ اصفهان از صفاشهر، آغاز ساخت باند دوم محور کوار به فیروزآباد و بهره برداری از 11 کیلومتر بزرگراه شیراز ـ اصفهان را از دیگر طرحهایی اعلام
کرد که ساخت یا بهره برداری از آنها بزودی در فارس آغاز میشود.
راه آهن شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه گامی دیگر برای توسعه استان فارس و استانهای جنوب مرکزی کشور است و این خط فارس را بر سر راه مبادله کالا با مرکز کشور قرار خواهد داد.