مهدی ربوشه: محمد احمدزاده بالاخره پس از گذشت چند هفته سکوت رسانه‌ای‌اش را در گفت‌وگو با همشهری شکست.

سرمربی ملوان البته سعی کرد نسبت به وعده‌های مدیران باشگاه‌ ملوان امیدوارانه صحبت کند. اما از قرار معلوم چالش میان او و پورطهماسبی همچنان ادامه خواهد داشت. احمدزاده به دلیل اظهارات متناقض مدیرعامل باشگاه ملوان از وی به شدت دلخور است اما با این حال تاکید می‌کند که قصد ندارد از پورطهماسبی شکایت کند یا دامنه اختلافات شخصی را به رسانه‌ها بکشد.

  • آقای احمدزاده، ماجرای شما با ملوان به کجا رسید؟

من منتظرم. باید ببینم شرایط چطور پیش می‌رود و دوستان به تعهدات خودشان عمل می‌کنند یا نه.

  • اما هیات‌مدیره باشگاه از قرار معلوم قصد دارد مشکلات مالی ملوان را حل کند. اینطور نیست؟

هیات‌مدیره جدید می‌خواهد مشکلات را حل کند. البته زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

  • مدیرعامل باشگاه طی این مدت اظهارات تندی علیه شما داشته و از سویی دیگر در مقام حمایت از شما هم برآمده است. این چه معنایی دارد؟

متاسفانه او  درباره من به صورت ضدونقیض صحبت کرده است. این روش خوبی نیست. امروز حرفی را مطرح می‌کند و فردا طور دیگری سخن می‌گوید. تغییر موضع ناگهانی به هیچ‌وجه در شأن یک مدیرعامل نیست. او امروز طوری حرف می‌زند که انگار دشمن هم هستیم و فردا روش دیگری را انتخاب می‌کند. من به این مسائل عادت کرده‌ام.

  • آقای پورطهماسبی در مصاحبه‌ای گفته بودند اگر یک میلیارد پول داشتم احمدزاده را ساکت می‌کردم. نظرتان چیست؟

ببینید، همه چیز به ادب ما برمی‌گردد. مدیرعامل باشگاه باید شأن اعضای باشگاه را نگه دارد. اگر حتی یک ریال هم به من یا بازیکنان داده بودند، حق داشتند که اینطور صحبت کنند. خوشحالم که مردم را فریب نداده‌ام و همواره در انزلی با صداقت کار کرده‌ام. آقایان توقع داشتند تا پایان فصل بدون پول ادامه دهیم.

این احتمالا بخشی از مشکلات ملوان است. اینطور نیست؟

اگر بخواهم حرف بزنم آقایان باید انزلی را برای همیشه ترک کنند. خیلی از مشکلات را به خاطر آبروی ملوان نگه داشته‌ام و چیزی نگفته‌ام. اگر افشاگری کنم مردم اینجا، اجازه زندگی در این شهر را به بعضی‌ها نمی‌دهند.

  • گفته می‌شود که شما قصد دارید از پورطهماسبی شکایت کنید. این مسئله صحت دارد؟

من به خاطر ملوان شکایت نمی‌کنم. طی این 3 سال بازیکنان ما همواره با مشکلات مالی کنار آمده‌اند و حتی یک بار هم به خودشان اجازه ندادند که به باشگاه اعتراض کنند. حالا من سکوت کرده‌ام تا افکار عمومی درباره اتفاقات ملوان قضاوت کند.

  • اما تا شما مسائل را به طور شفاف مطرح نکنید، افکار عمومی روشن نخواهد شد.

من در برنامه نود به اصل ماجرا اشاره کردم. خواهش می‌کنم یکی به من جواب بدهد؛ آیا یک تیم لیگ برتری بی‌پول باید در کمال قدرت و خونسردی به کارش ادامه دهد؟ بازیکنان ما خیلی غیرتمند هستند که در چنین شرایط بحرانی نیز برای موفقیت ملوان تلاش می‌کنند. با این حال عده‌ای به راحتی به خودشان اجازه می‌دهند که درباره من صحبت کنند که این جای تاسف دارد.

  • آیا قصد ندارید در قبال گفته‌های مدیرعامل باشگاه واکنشی نشان دهید؟

صحبت‌های آقای پورطهماسبی را فراموش نخواهم کرد اما به طور موقت چشمهایم را می‌بندم. برای این حرف‌ها جواب دارم اما در مطبوعات واکنشی نشان نمی‌دهم. همه اظهارات مکتوب مدیرعامل باشگاه را دارم. تناقض در اظهارنظرهای وی کاملا مشخص است و من از این موضوع نمی‌گذرم. همیشه با شرافت کار کرده‌ام. خوشبختانه مردم وفادار انزلی به خوبی من را می‌شناسند و می‌توانند صحیح را از غلط جدا کنند و تشخیص بدهند.

  • شما قصد شکایت ندارید. در رسانه‌ها نیز نمی‌خواهید واکنش نشان دهید. پس چگونه قرار است مدیرعامل باشگاه را وادار به توضیح کنید؟

آقای پورطهماسبی را به هیات‌مدیره واگذار می‌کنم. اگر پای مصلحت ملوان در میان باشد احمدزاده از حق خود می‌گذرد اما مشکلات تیم ما باید حل شود، همین.

  • شما در خصوص مسائل مالی با مدیرعامل باشگاه چند بار صحبت کردید؟

بارها یادآوری کردم اما او نمی‌توانست مشکلات را حل کند. اصلا به همین دلیل بود که من گفتم ملوان باشگاه ندارد. وقتی می‌بینم به بازیکنانم حتی یک ریال هم پرداخت نشده اما آنها با جان و دل برای ملوان بازی می‌کنند، حرص می‌خورم. حسرت می‌خورم. آن وقت بعضی باشگاه‌ها با هزینه‌های میلیاردی باز هم از کمبودهای مالی حرف می‌زنند. این فاصله‌ها داستان مفصلی است که انگار پایان ندارد.

  • آقای احمدزاده، بالاخره معلوم نیست که شما به ملوان برمی‌گردید یا نه؟

اولا اشتباهات یک فرد من را از کار کردن مایوس نخواهد کرد. حرف‌های مدیرعامل باشگاه من را از خدمت به مردم انزلی ناامید نمی‌کند. به صراحت می‌گویم که اگر امروز مشکلات مالی را حل کنند از فردا کارم را شروع می‌کنم. من زیاده‌خواه نیستم.

  • اما شما استعفا دادید، اینطور نیست؟

من استعفا ندادم. استنباط رسانه‌ها استعفا بود. من از همه پرسیدم که آیا می‌توان یک تیم را با چنین وضعیتی اداره کرد. هنوز هیچکس پیدا نشده به من بگوید بله می‌توانید. چون واقعا این امکان وجود ندارد.

  • آقای احمدزاده، آمار کناره‌گیری‌های شما از ملوان رو به افزایش است. نظرتان چیست؟

ببینید، راحت بگویم. من نباید استعفا بدهم. آنهایی که تا به حال استراحت کرده‌اند باید از ملوان بروند نه من. من رسما سرمربی تیم هستم و به خاطر فرد نیامده‌ام که بنا به این دلایل بروم. به خاطر مردم انزلی همه مشکلات ملوان را با جان و دل پذیرفته‌ام و خوشحالم که جوانی‌ام را برای ملوان گذاشته‌ام.