رئیس‌جمهوری لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1387 کل کشور‌ را با قید دو فوریت تقدیم مجلس کرد.

براساس این لایحه، دولت در مجموع 6657میلیارد تومان از کسری بودجه جاری خود را از طریق صرفه‌جویی و جابه‌جایی اعتبارات عمرانی تامین خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد این اعتبار برای جبران کسری بودجه آموزش و پرورش، معوقات بازنشستگان و قانون مدیریت خدمات کشوری هزینه خواهد شد.

دولت می‌بایست برای تامین کسری بودجه واردات بنزین نیز لایحه متمم به مجلس ببرد. دولت ابتدای امسال نیز متمم بودجه 4500 میلیارد تومانی برای جبران خسارت خشکسالی و سرمازدگی را به تصویب مجلس رساند.

درصورتی‌که کسری بودجه واردات بنزین 5هزار میلیارد تومان باشد، در مجموع بودجه امسال با حدود 16هزار میلیارد تومان کسری (افزایش هزینه‌های پیش‌بینی‌شده، تامین هزینه‌های پیش‌بینی نشده و عدم‌تحقق درآمدها) مواجه است.

با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی این هفته تعطیلات ماهانه خود را سپری می‌کند پیش‌بینی می‌شود بررسی دو فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1387 کل کشور، یکشنبه آینده هشتم دی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ماده واحده لایحه اصلاحیه بودجه 87 در 3 بند تنظیم شده که براساس بند «الف»، به‌منظور رفع مشکلات اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی به دولت اجازه داده می‌شود در قالب این لایحه و مشروط به عدم‌افزایش در سقف بودجه عمومی دولت در سال 1387، اعتبارات هزینه‌های دستگاه‌ها و ردیف‌ها را تا سقف 5957میلیارد تومان با پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، افزایش دهد تا مبلغ یک هزار میلیارد تومان از این افزایش از محل صرفه‌جویی و کاهش اعتبارات هزینه‌ای و مابقی از محل کاهش سایر اعتبارات مصوب مندرج در قانون بودجه سال 1387 کل کشور که به منزله اصلاح اعتبار تلقی می‌شود، تامین شود.

براساس بند «ب» لایحه اصلاح بودجه، نیز 700 میلیارد تومان کسری بودجه جاری استانداری‌ها از محل کاهش اعتبارات عمرانی تامین خواهد شد.