تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰

گروه ورزشی: رئال‌مادرید در آخرین بازی سال توانست والنسیا را با یک گل شکست دهد تا امیدهای این تیم برای ادامه فصل زنده بماند. رئال با این پیروزی 29 امتیازی شد و به یک امتیازی والنسیا رسید.

یک هفته پس از شکست 2 بر صفر مقابل بارسلونا که اولین بازی خوان‌ ده راموس روی نیمکت رئال محسوب می‌شد، این اولین پیروزی او در تیم جدیدش است. با این پیروزی که مقابل یکی از رقیبان مستقیم به دست آمد، رئال در نبرد قهرمانی باقی ماند و حالا منتظر است که با خریدهای زمستانی، سال جدید را با قدرت مضاعفی شروع کند. رئال نسبت به زمان شوستر خیلی بهتر بازی می‌کند و از این به بعد باید منتظر تعقیب و گریز این تیم با بارسا بود. رئال‌مادرید که در اولین بازی سال جدید با ویارئال، با یکی دیگر از مدعیان روبه‌رو می‌شود باید در بازی‌های بعدی‌اش پیروز شود و منتظر لغزش بارسا باشد.

هیگواین که یکی از بهترین بازیکنان این فصل رئال محسوب می شود، در دقیقه سوم توانست روی پاس روبن تک‌گل بازی را به ثمر رساند. روبن در دقایق بعدی توانست چند بار دیگر موقعیت‌سازی کند، ولی بعد از آن نوبت والنسیا بود که به تدریج جلو بکشد،
به طوری که تنها درخشش کاسیاس مانع گلزنی داوید ویا شد. ولی مهمترین مهار کاسیاس در ابتدای نیمه دوم بود که توانست ضربه سر روبن با راخا روی خط شش قدم را منحرف کند. اخراج کارلوس مارچنا، کاپیتان خشن والنسیا در دقیقه 67 فشار حملات این تیم را کمتر کرد. با این وجود والنسیا عقب‌نشینی نکرد و همین مسئله به رئال فرصت داد که روی ضدحملات صاحب چند فرصت عالی شود که هیگواین و گوتی آنها را از دست دادند.

ستاره رئال‌مادرید در این بازی آرین روبن بود و به نظر می‌رسد راموس که علاقه زیادی به ضدحملات سریع دارد، حساب ویژه‌ای روی گوش سریع هلندی‌اش باز کرده. او در نظر دارد با خرید یک گوش راست در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، حملات تیمش را از هر دو جناح پایه‌ریزی کند. این دقیقا نقشه ای است که راموس به کمک آن توانست در سویا به دو قهرمانی متوالی جام یوفا برسد و در تاتنهام با همین روش قهرمان جام اتحادیه شد.

راموس: باید گل‌های بیشتری می‌زدیم

سرمربی رئال‌مادرید در پایان بازی از بی‌دقتی بازیکنانش که می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند انتقاد کرد و گفت: «3 امتیاز را در دست داشتیم و تساوی نتیجه خوبی برای ما نبود. بازیکنان کمی گیج بودند. در این شرایط همیشه نگران هستید که حریف بازی را مساوی کند و یک امتیاز بگیرد.» هیگواین، زننده تک‌گل بازی هم گفت: «این پیروزی به ما اجازه می‌دهد که با روحیه خوبی به تعطیلات برویم. از عملکرد تیم خیلی خوشحالم چون همگی به سختی جنگیدیم. پیروزی در این بازی اهمیت زیادی داشت و به همین دلیل تیم از شروع بازی انگیزه بالایی داشت. ما نتوانستیم گل‌های بیشتری بزنیم ولی توانستیم به 3 امتیاز برسیم؛ این هدف اصلی ما بود.»

اما اونای امری، سرمربی والنسیا  که از شکست تیمش عصبانی بود و گفت: «کنترل توپ را در اختیار داشتیم و بهترین فرصت‌ها برای ما بود. کاملا شایسته امتیاز بودیم وقتی هنوز 10نفره نشده بودیم، آنها موقعیت‌های کمتری داشتند. تیم برای پیروزی بازی کرد و شکایتی از آنها ندارم. تیم خوب بازی کرد و شایسته تساوی بود.» امری همچنین درباره روبن، بهترین بازیکن رئال گفت: «مهار او آسان نیست. ما تلاش زیادی کردیم ولی در این کار ناموفق بودیم.»

در دیگر بازی شنبه‌شب لالیگا، آتلتیکومادرید توانست در خانه اسپانیول به پیروزی 3 بر 2 برسد و 30 امتیازی شود. این پانزدهمین بازی متوالی بدون شکست آتلتیکو بود و این تیم را امیدوار می‌کند که بار دیگر سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد.