آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: «روشنفکران باید تهاجم فرهنگی را هشدار دهند. منورالفکرها احساس خطر را پیش از دیگران می فهمند و اگر غیر از این باشد جایگاه روشنفکری را مورد پرسش قرار داده اند.»

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهوری در همایش منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور که امروز برگزار شد، گفت: «روشنفکران، رصدکنندگان مسایل فرهنگی و اجتماعی که در جایگاه دیدبانی نشسته‌اند؛ می‌فهمند قبل از اینکه دیگران بفهمند، احساس می‌کنند قبل از اینکه دیگران احساس کنند. آنها باید پیش از آنکه دیگران متوجه خطر شوند، نسبت به تهاجم‌های فرهنگی هشدار دهند.

وی رو به روشنفکران، فرهیختگان و اهل ادبیات و کتاب و اندیشه افزود: جایگاه روشنفکری همین اقتضا را می‌کند. منورالفکرها در جامعه این نقش را دارند که مسایل را بفهمند و خوب درک کنند که چه اتفاقی خواهد افتاد و امروز چه آسیب‌هایی فرهنگ کشور را تهدید می‌کند.»

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: «پیش بینی‌ها، پیشگیری‌ها و درمان‌های به موقع که اقتضای روز است، کار فرهیختگان و روشنفکران جامعه است. اگر روشنفکر به موقع متوجه آسیب نشود و به موقع آسیب‌ها را نشناسد و هشدار ندهد و به موقع در جهت رفع آسیب‌ها، آسیب‌زدایی نکند، جایگاه روشنفکری را مورد پرسش قرار داده است.»