«پینین فارینا باتیستا» یک خودروی اسپورت برقی است که توسط شرکت خودروسازی «پینین فارینا» ساخته شده که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ، آلمان واقع شده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینسایدر، این شرکت ریشه در شرکت طراحی خودرو ایتالیایی و سازنده آن یعنی «پینین فارینا» دارد.

نام باتیستا ادای احترامی به «باتیستا پینین فارینا» بنیانگذار شرکت است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ به طور عمومی رونمایی شد. اما تجربه رانندگی با آن فوق‌العاده جذاب بوده است.

موتور این خودرو نیرویی معادل ۱۹۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که می‌تواند در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد! حداکثر سرعت نیز بنابه گفته سازنده، ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

شرکت تنها ۱۵۰ دستگاه باتیستا تولید خواهد کرد که هر کدام از آنها ۲.۲ میلیون یورو است. موتور الکتریکی قدرت هیولایی را با شتاب ماورایی تلفیق می‌کند که همه اینها در یک بسته‌بندی زیبا و چرمی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آنهایی که موفق به راندن این ابرخودرو شده‌اند می‌گویند، رانندگی با باتیستا حس پرواز را دارد. خریداران می‌توانند باتیستای خود را با آپشن‌ها و ترکیبات بی‌پایانی، سفارشی کنند.

با توجه به بسته باتری‌ها، حداکثر مسافتی که این خودرو می‌تواند طی کند، ۵۰۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها