رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز «محمدحسن اسدی لاری» تاکید کرد که همه باید دست‌به‌دست هم‌ بدهیم تا دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در تراز ۴ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام این منطقه باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، «عظیم گل‌محمدی» در این باره گفت: «به عقیده من، باید دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با زندگینامه شهید اسدی لاری که نامش بر سردر این مرکز آموزشی نصب شده است بیشتر آشنا شوند، زیرا این شهید از نوابغ و عضو کانون نابغه‌های جهانی بود؛ بهتر است زندگینامه او را بخوانیم و از او الگوبرداری کنیم.»

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۷ افزود: «مسئولیت در برابر دانش‌آموزان مسئولیت در برابر خداست. همه اقدامات آموزش و پرورش باید به منظور تربیت شهروندانی مومن و خداجو، دانا و توانا باشد و من یقین دارم که دانش‌آموزان می‌توانند با سعی و تلاش، مانند حاج ابراهیم همت، شهید بهشتی و شهید مطهری، انسان‌های بزرگی شوند.»

او ادامه داد: «دانش‌آموزان به امانت به ما سپرده شده‌اند. بنابراین، همه موظف هستیم که برای تربیت و رشد آنان به شکل مناسب برنامه‌ریزی کنیم و سطح آگاهی آنها را نسبت به افراد دانشمند، نخبه و ... بالا ببریم. در واقع باید دانش‌آموزی تربیت کنیم که ادب، اخلاق و معرفت را بداند. همچنین باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که هم‌شأن و در تراز ۴۲۰۰ شهید منطقه۱۷ باشند.»

 در پایان آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز «محمدحسن اسدی لاری» از برخی از خانواده‌های شهدا و دانش‌آموزان نخبه مدرسه تقدیر شد.