به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت الکترایو، هدف سومین پلتفرم تسلا، به دنبال پلتفرمهای مدل S/X و مدل 3/Y، کاهش هزینهها به نصف است.
خودروی نسل بعدی تقریبا نیمی از پلتفرم 3/Y قیمت خواهد داشت و کوچکتر خواهد بود. ماسک در تماسی که پس از انتشار ارقام مالی منتشر شد، گفت: «من فکر میکنم که مطمئناً از مجموع تولید همه خودروهای دیگر فراتر خواهد رفت.»
ماسک پیشتر هدف اصلی خود را ارزانتر کردن خودروهای الکتریکی اعلام کرده بود. قبلاً طرحهای بیشماری از تسلای ۲۵ هزار دلاری توسط طرفداران و رسانهها منتشر شده است و همچنین گمانهزنیهایی در مورد نامهای احتمالی مدل مانند Model 2 یا Model Q و باتریهای LFP از BYD وجود داشته است.
با این حال، در ابتدای سال، ماسک بهطور شگفتانگیزی اعلام کرد که تسلا در حال حاضر روی تسلای پایه کار نمیکند، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. پس میتوان برداشت کرد که اطلاعیه فعلی نوعی عقبنشینی به عقب نشینی است.
ماسک گفت: «این واقعیت که تیم توسعه وسایل نقلیه جدید اکنون میتواند تمرکز اصلی خود را بر روی پلتفرم جدید قرار دهد، به این دلیل امکانپذیر شد که ما کار مهندسی سایبرتراک و سِمی را تمام کردهایم».
مدیرعامل تسلا افزود: «بدیهی است که ما همه چیزهایی را که از S، X، 3، Y، سایبرتراک و سِمی آموختهایم در آن پلتفرم قرار خواهیم داد. اما ما روی هدف ۲ به ۱ هستیم. ما در تلاش هستیم تا دوباره به آن عدد ۵۰ درصد [هزینه] برسیم.»
ارزش تسلا بر اساس بازار فعلی حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است. ماسک اما هدف جدیدی برای ارزشگذاری این شرکت ارائه کرد.
بیشتر بخوانید:
او گفت: «اکنون من بر این عقیده هستم که میتوانیم از بازار فعلی اپل بسیار فراتر برویم. من مسیری را برای تسلا میبینم که ارزش آن بیشتر از مجموع اپل و سعودی آرامکو باشد.»