به گزارش همشهری آنلاین، عمار سعیدیانفر درباره نحوه محاسبه هزینهها در پارک حاشیهای هوشمند گفت: سیستم پارک حاشیهای هوشمند نظیر طرح ترافیک برحسب پلاک خوانی است. در صورت پارک خودرو، سیستم پلاک را رصد میکند و بدهی در سایت «تهران من» هر فرد طبق مدت زمان پارک خودرو، نشان داده میشود.
معاون بهره برداری از سیستمهای حمل و نقل و محدودههای ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک در ادامه تأکید کرد که اجرای مدیریت پارک حاشیهای هوشمند برحسب سامانه «تهران من» انجام میشود یعنی همه اقدامات به صورت شفاف و دقیق به یک سامانه ارتباط داده میشود.
سعیدیانفر ضمن اشاره به اجرای پارک حاشیهای هوشمند توسط سیستم مکانیزه و گروههای انسانی، عنوان کرد: برداشت پلاک یا برحسب یک سیستم مکانیزه انجام میشود یا در معابری که به علت ترافیک امکان استفاده از سیستم مکانیزه را ندارند، برداشت پلاک توسط یک فرد از طریق دستگاههای ویژه انجام میشود.
او در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که به هیچ عنوان رابطه مالی بین سیستم مکانیزه و گروه انسانی [که در قالب پارکبان فعالیت خواهند کرد] با شهروند، وجود ندارد یعنی هیچ فردی در این سیستم از شهروند پولی دریافت نمیکند.
به گفته معاون بهره برداری از سیستمهای حمل و نقل و محدودههای ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک؛ شهروندان باید بدهی پارک حاشیهای هوشمند خود را از طریق سامانه تهران من بپردازند.
سعیدیانفر در پاسخ به این پرسش که مزایده کدام مناطق به منظور انتخاب پیمانکار برای اجرای پارک حاشیهای هوشمند برگزار شده است، عنوان کرد: مزایدههای پارک حاشیهای مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۲۱، ۲۲ برگزار شده است. باتوجه به تغییر مدل اقتصادی، قراردادی و ارزیابی فنی، روند برگزاری مزایده طولانی شده اما به زودی پیمانکار مناطق انتخاب خواهند شد.