انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در بیانیه‌ای تاکید کرد: مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با رفتارهایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است و باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه صنعتی شریف در پی اتفاقات روز یکشنبه این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در یک ماه اخیر دانشگاه صنعتی شریف بستر اغتشاشات و اعتراضات مختلفی بود که با هر تدبیر و شیوه‌ای به دو هفته اخیر و شروعی فضایی آرام و نخبگانی برای گفتگو و همفکری رسید. در شرایطی که دانشگاه به سمت آرامش می‌رفت، معترضینی که رفته رفته مشخص شد خواسته اصلی‌شان نه حجاب است، نه گشت ارشاد؛ بستر جدیدی برای حضور و نمایش خود پیدا کردند.

این بیانیه با ابراز تاسف از برخی دغدغه‌های دانشجویان می‌نویسد: ناظر به فضای این روزهای دانشگاه صنعتی شریف، فقط باید تاسف خورد که اگر عده‌ای در آن، به جای گسترش مرزهای دانش و جستجو به دنبال حل مسائل کشور، نهایت دغدغه‌شان هم‌سُفرگی دختر و پسر باشد؛ آن هم در دانشگاهی که زمانی سمبل خرد و نخبگی بود. اما اگر آن‌طور که از فهم و درک یک شریفی انتظار می‌رود، مسئله اختلاط سلف دانشگاه، صرفا بستری جدید برای اعتراضات قبل بود.

بیانیه مذکور با اشاره به بند ۱۱ مصوبه ۶ مرداد ۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر غیرقانونی بودن اختلاط سلف دانشگاه می‌افزاید: متولی نظارت بر این قانون، دانشگاه و حراست آن است. مسیر عقلانی و قانونی برای آن‌هایی که دنبال تغییر قانون هستند، مشخصا از تغییر قانون‌گذار می‌گذرد.

این بیانیه در ادامه خطاب به آن‌هایی که از طریق قانون‌شکنی و اغتشاش به دنبال مخالفت با قانون هستند نوشت: انتظار برخورد و پیگیری قضایی از جانب مجریان قانون، امری طبیعی است و خلاف آن، غیرمنطقی. اگر اعتراض به قانونی، با تجمع و شعار و هنجارشکنی قابل پذیرش باشد، بالطبع دفاع از قانون با تجمع و بدون خشونت، منطقی‌تر و مقبول‌تر بوده و اعتراض به این دفاع از اساس باطل است.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ هیئت رئیسه دانشگاه نیز باید بداند مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با سوءاستفاده از اسم تجمع و اعتراض و با رفتارهایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است؛ که باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه صنعتی شریف  در پایان این بیانیه از عموم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواست با هر گرایش و طرز فکری، ورای هرگونه اختلاف نظری، از خشونت‌طلبان بیزاری کرده و اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به آن‌ها ندهند.

منبع: فارس