سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره شناسایی و دستگیری عاملان حادثه اوین پاسخ داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه طی نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا عاملین حادثه اوین شناسایی و پرونده تشکیل شده‌اند؟» گفت: دراین زمینه پرونده هایی در دادسرای ناحیه عمومی انقلاب تهران ویژه امور جنایی تشکیل شد و کسانی که در مورد تحریق عمدی نقش داشتند و مرتکب جرم شدند شناسایی شدند. کسی از چنگ قانون در نمی‌رود و آنها تفهیم اتهام شدند و پرونده در حال تحقیقات است و در آینده نتیجه تحقیقات اعلام می شود.

آغاز محاکمه اغتشاشگران در سراسر کشور | آخرین وضعیت ۲ جاسوس فرانسوی | جزئیات تازه از حادثه اوین | قاچاق یک میلیارد دلاری مشروبات الکلی درست است؟

وی افزود: در این حادثه دلخراش ۸ نفر فوت شدند و ۲۵ شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است و ممکن است این تعداد اضافه یا کم شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: عده ای از زندانیانی که درگیر حادثه بودند از حیث ضررهایی که به آنها وارد شده است از لحاظ جسمی و روحی  از اشوبگران در این بازداشتگاه  شکایت کردند یعنی عده ای که صدمه دیدند نسبت به اقدامات عاملین اغتشاش و آشوب طرح شکایت کردند. با لحاظ برنامه ریزی هایی که از ناحیه آشوبگران شد از بند سارقان بودند و گفتند اراذل اوباش بودند که کلی است و باید دید در چه جایگاهی از وصف مجرم تعریف می شود. بندی بوده که مربوط به سارقان بوده است و آنها آشوب کردند که از زندان بروند. اما هیچ زندانی نتوانست از اوین متواری شود. در این حادثه متأسفانه ۸ نفر از این زندانیان فوت شدند و مطمئناً این برنامه ریزی می‌توانست تبعات بیشتری داشته باشد که با لطف الهی و مدیریت میدانی همکاران ذی مدخل ختم به خیر و کنترل شد و اهداف مورد نظر دشمن محقق نشد و در نطفه خفه شد.

متن کامل نشیت خبری سخنگوی قوه قضائیه را از اینجا بخوانید.

منبع: ایسنا