قاهره: مرد استرالیایی تباری که قصد داشت یک مومیایی قدیمی را از کشور خارج کند در فرودگاه به دام پلیس افتاد.

این مرد 61 ساله گربه مومیایی شده‌ای را در چمدان خود قرار داد و قصد داشت آن را همراه خود به بانکوک ببرد. اما هنگامی که چمدانش را روی دستگاه اشعه ایکس قرار داد ماموران متوجه این شیء در چمدان او شدند.

این در حالی است که به گفته ماموران فرودگاه مشخص نیست چرا این مرد چنین راه ساده‌ لوحانه‌ای را برای قاچاق جنسی با ارزش انتخاب کرده است. البته این مرد  گفت هرگز گمان نمی‌کرده است که ماموران به چهره او شک کنند.

با توجه به آثار تاریخی که در مصر وجود دارد، قاچاق آنها  جریمه سنگینی به دنبال دارد و کمترین جریمه آن 15 سال حبس است.

زندان به خاطر سیگار

پکن: مضرات سیگارکشیدن موجب شده است که هر روز قوانین سختگیرانه‌تری علیه آن به ویژه  در مکان‌های عمومی به اجرا درآید. به همین دلیل ماموران یک قطار، مردی را که با زیر پا گذاشتن قانون در این قطار سریع‌السیر سیگار کشیده بود، دستگیر و تحویل پلیس دادند.

این مرد در حالی دستگیر شد که برای در امان ماندن از دید ماموران، وارد سرویس بهداشتی شده بود و در این محل سیگار می‌کشید. اما بوی دود سیگار ماموران را به سمت سرویس بهداشتی راهنمایی کرد و آنها این مرد قانون‌شکن را دستگیر کردند.

گفتنی است که این مرد پس از حضور در دادگاه به دلیل استعمال سیگار در مکانی عمومی و سربسته به 3 روز زندان محکوم شد. کارشناسان می‌گویند بیش از نیمی از جمعیت مردان چین به سیگار اعتیاد دارند و همین نکته توجه خاص مسئولان برای مقابله با این افراد را برانگیخته است.

دردسر اعتیاد به تنباکو

منهتن: پلیس  موفق شده است که رد 5 سارق حرفه‌ای را به دلیل اعتیاد آنها به تنباکو، پیدا کند. این سارقان که به صورت گروهی دست به سرقت می‌زدند از بسیاری از خانه‌های لوکس سطح شهر، جواهر سرقت کرده بودند و با وجود پیگیری‌های گسترده، پلیس نتوانسته بود آنها را شناسایی کند.

به گفته پلیس این سارقان کاملا حرفه‌ای عمل می‌کردند و ردپایی از خود باقی نمی‌گذاشتند. اما سرانجام اعتیاد 2 عضو این گروه به تنباکو کار دست آنها داد. آنها که نمی توانستند در حال سرقت سیگار بکشند، مدام تنباکو می‌جویدند و پرتاب کردن تفاله این تنباکو‌ها روی زمین، سر نخ لازم را برای دستگیری‌شان به دست پلیس داد.

ماموران  هنگام بررسی یکی از صحنه‌های جرم تفاله تنباکو را روی زمین پیدا کردند و آن را به آزمایشگاه بردند. به این ترتیبDNA فردی که آن را جویده بود شناسایی شد و تطبیق آن با DNA افراد سابقه‌دار در مرکز پلیس راه را برای دستگیری آنها باز کرد.

روباه روی دیوار چین

شانگهای: در حالی که دیوار چین یکی از پرجاذبه‌ترین مکان‌های گردشگری در جهان به شمار می‌آید، پیدا شدن یک روباه روی آن موجب وحشت گردشگران شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این روباه دقیقا در محلی به دام افتاده است که همه تور‌های گردشگری از آن بازدید می‌کنند. شاهدان می‌گویند قبل از اینکه ماموران بتوانند این روباه را در تله بیندازند، این حیوان جار و جنجال زیادی در محوطه به پا کرده بود و گردشگران از ترس آن از این سو به آن سو می‌دویدند.

ساکنان محلی می‌گویند این حیوان احتمالا در جست وجوی غذا بوده و عبور آن از روی دیوار چین کاملا اتفاقی بوده است.

گروهی معتقدند که با توجه به مشاهده این روباه باید شرایط هشدار برای گردشگران روی دیوار چین نصب شود اما مقامات می‌گویند این اتفاق آنقدر جدی نیست که شرایط اضطراری اعلام شود.