نتایج نظرسنجی از رای‌دهندگان هنگام خروج شعبه‌های رای‌گیری حاکی نشان می‌دهند که بنیامین ناتانیاهو و متحدان دست‌راستی‌اش با اکثریتی اندک در انتخاب برنده شده‌اند و در موقعیت بازگشت به مقام نخست‌وزیری قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ناتانیاهو که طولانی دوره نخست‌وزیری اسرائیل را داشته است، به خاطر اتهامات فساد که آنها را انکار می‌کند، در حال محاکمه است. در موقعیت کنترل بر ۶۱ تا ۶۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان قرار دارد که اکثریت شکننده است.

ناتانیاهو از این نتایج ابراز رضایت کرد، اما افزود که نتایج بر اساس نظرسنجی‌ از رای‌دهندگان را نباید معادل شمارش واقعی آرا دانست.

انتظار نمی‌رود نتایج نهایی انتخابات تا چند روز آینده اعلام شود، و مشاجرات میان احزاب بلافاصله با هشدارهای حزب لیکود ناتانیاهو درباره تلاش‌ها برای تقلب در نتایج دوباره شوع شد. این پنجمین انتخابات در کمتر از چهارسال است، وضعیتی که بسیاری از رای‌دهندگان را آزرده کرده است، با این وجود بیشترین میزان حضور در پای صندوق آرا از سال ۱۹۹۹  گزارش شده است.

این کارزار انتخباتی شاهد صعود ایتمار بن گویر، از شهرک‌نشین‌های یهودی در ساحل غربی اشغالی و فهرست نامزدهای حزب ملی‌گرای افراطی او به نام «صهیونیسم مذهبی» بود که از حاشیه سیاسی به رده سومین حزب بزرگ پارلمان رسیده ست.

دوره بی‌سابقه ۱۲ ساله نخست‌وزیری ناتانیاهو در ژوئن ۲۰۲۱ هنگامی پایان یافت که یائیر لاپید و همراه ائتلافی‌اش، نفتالی بنت توانستند با تشکیل ائتلافی یک حزب عرب برای نخستین بار به پیروزی برسند.

نگرانی‌ها درباره امنیت در خیابان‌ها و اوج‌گیری قیمت‌ها در راس نگرانی‌های دراین کارزار انتخاباتی قرار داشت که ناشی از خروج احزاب لیبرال و عرب از این ائتلاف دست راستی بود