آیین پایانی جشنواره‌ی فیلم کوتاه مدرسه، از نوزدهم تا بیست و هفتم آبان در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

این خبر را امیرحسین اخوین، دبیر هشتمین جشنواره‌ی دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه اعلام کرد و گفت: «شروع به کار و افتتاحیه‌ی آیین پایانی هشتمین دوره‌ی جشنواره فیلم مدرسه در بخش مقطع ابتدایی در روز ۱۹ آبان و با اعطای جوایز و نشان ویژه‌ی برگزیدگان در محورهای داستانی، مستند، انیمیشن، تیزر تبلیغاتی، نماهنگ و علمی آموزشی و هم‌چنین اهدای جوایز موضوعات ویژه‌ی خانه خلاق و نوآوری تم (تجاری‌سازی محتوا) و جنبش کودکان، همراه خواهد بود.»

او هم‌چنین گفت: «آیین بزرگداشت ابوریحان بیرونی و اعطای تندیس و لوح تقدیر بخش علمی، آموزشی جشنواره‌ی فیلم مدرسه به همراه اعطای جوایز پنجمین مسابقه‌ی دانش آموزی نور، به صورت مشترک برگزار خواهد شد و اعطای تندیس و لوح تقدیر جوایز تخصصی در بخش هنری جشنواره در محورهای مختلف، شامل اعطای تندیس داوری مردمی و بخش جانبی، اعطای جوایز موضوعات ویژه‌ی سمپاد، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، اداره‌ی کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و حوزه هنری کودک و نوجوان به برگزیدگان تقدیم خواهد شد.»

از بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم آبان هم آثار برگزیده‌ی این جشنواره در سینما فلسطین برای نوجوانان و معلمان هنر اکران خواهد شد.

اخوین ادامه داد: «ویژه برنامه‌ی اینترنتی اختتامیه‌ی جشنواره هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳ در بستر کانال اختصاصی جشنواره در روبیکا پخش می‌شود.»

در همین روزها، این ویژه‌برنامه‌ را هم می‌توانید به‌طور زنده از شبکه‌ی تلویزیونی امید ببینید.

  • تولد جشنواره

«مؤسسه‌ی هنروما» فعالیت خود را با هدف تغییر دادن روش آموزش هنر در مدارس، که محدود به آموزش خطاطی و نقاشی با شیوه‌های سنتی می‌شد، شروع کرد. این مؤسسه تصمیم داشت هنرهای کاربردی مثل فیلم‌سازی، انیمیشن، گرافیک، معماری و … را وارد روند آموزشی مدارس کند. پس از سال ۱۳۹۱ تصمیم گرفت جشنواره‌ای برای استعدادیابی در حوزه‌ی فیلم کوتاه برگزار کند و این طور شد که مجموعه‌ی جشنواره‌های هنری مدرسه» متولد شد!

دوره‌های چهارم و پنجم جشنواره به صورت ملی برگزار شد و دانش‌آموزان بیش‌تری فرصت آشنایی با جشنواره و ارسال اثر پیدا کردند. از دوره‌ی ششم هم بخش بین‌الملل جشنواره شروع به کار کرد.