سردار رویانیان گفت: بر اساس دستور صادره به ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان توقف خودروها، یکی از چهار مدرکی که از رانندگان مطالبه می‌شود، کارت معاینه فنی معتبر است.

سردار محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاخیر پیش‌ آمده در ابلاغ یارانه بلیت اتوبوسرانی و متروی تهران، افزود: برای 9 کلان‌شهر کشور در بخش یارانه بلیت اتوبوس و مترو حدود 120 میلیارد تومان یارانه در ستاد حمل و نقل و سوخت کشور تصویب شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین از برخورد روزانه با هفت هزار و 500 دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی و اعزام به تعمیرگاه روزانه 50 هزار دستگاه خودرویی که دارای آلایندگی مشهود در تهران بودند، خبر داد و گفت: از زمان دستور فرمانده ناجا درباره تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی این طرح در تهران آغاز شده است.

وی با تقدیر از اقدام شهرداری تهران و ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها درباره دوشیفته کردن مراکز مکانیزه معاینه فنی و افزایش ظرفیت این مراکز، گفت: انتظار داریم این مراکز فعال‌تر اقدام کرده و در صورت نیاز توسعه یابند.

سردار رویانیان با تاکید بر این که موضوع معاینه فنی در تهران و کلان‌شهرهای کشور در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، افزود: در عین حال انتظار داریم، سایر کلان شهرها نیز همانند تهران در بحث معاینه فنی به صورت جدی وارد شوند.

وی با اشاره به این که انتظار می‌رود شهرداری تهران درباره معاینه فنی تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و وسایط نقلیه عمومی سخت‌گیری لازم را انجام دهد، افزود: بر اساس دستور صادره به ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان توقف خودروها، یکی از چهار مدرکی که از رانندگان مطالبه می‌شود، کارت معاینه فنی معتبر است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به آلایندگی مینی‌بوس‌های فرسوده در تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست و با دستور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، طرح جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده با عمر بالا که آلایندگی بسیار زیادی دارند، به زودی در تهران اجرا می‌شود و بدین ترتیب تمامی مینی بوس‌های فرسوده از تهران جمع‌آوری می‌شوند.

وی در عین حال گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران با همکاری جدی در اجرای این طرح، نسبت به نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی پایتخت اقدام کند.